Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt batteri från Apple Store?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-01 23:57

Sitter med min nya iPhone 5. Oavsett hur bra eller dåligt batteriet är så räcker det inte riktigt för mina behov i vissa situationer. Jag söker alltså efter en lösning via ett skal med batteri eller ett externt batteri. Jag hittade nu detta: Mophie Juice Pack Powerstation externt batteri för iPhone, iPad och iPod - Apple Store (Sverige)

Någon som känner till denna produkt? Och en liten detalj - det står att det ingår en mikro-usb laddkabel - vad betyder det? Är det mikro-usb i både ändar eller hur ska man tolka det? Hur får man in den i telefonen..? :">

Och till sist, någon som har bättre förslag?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-11-02 01:27

Micro-usb laddkabel borde väll betyda att den utöver iPhones och iPads kan ladda alla telefoner med en Mikro-usb port. Hur denna snabbladning påverkar batteriet i telefonen i det långa loppet vågar jag egentligen inte uttala mig om. Men en ren gissning från min sida är att ju snabbare man laddar upp batteriet ju mer sliter man på det och ju tidigare kommer det behöva bytas ut. Vad är annars anledningen till att inte alla laddare redan jobbar med samma laddström? Någon som är mer insatt i hur dessa batterier fungerar får gärna rätta min gissning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-02 09:13
Ursprungligen av Spooky:

Micro-usb laddkabel borde väll betyda att den utöver iPhones och iPads kan ladda alla telefoner med en Mikro-usb port. Hur denna snabbladning påverkar batteriet i telefonen i det långa loppet vågar jag egentligen inte uttala mig om. Men en ren gissning från min sida är att ju snabbare man laddar upp batteriet ju mer sliter man på det och ju tidigare kommer det behöva bytas ut. Vad är annars anledningen till att inte alla laddare redan jobbar med samma laddström? Någon som är mer insatt i hur dessa batterier fungerar får gärna rätta min gissning.

Du tror inta att det är så att det inte ​går att ladda iPhone? Utan att köpa en adapter?

Ursprungligen av xms67:

...att det är så att det inte ​går att ladda iPhone...

Om produkten heter "för iPhone, iPad och iPod" så är det väl självklart att den funkar med iPhone.

Till iPhone, iPad och iPod använder du en helt vanlig Apple-laddkabel. (titta på bild 4 och 5 vid produkten i AppleStore)

Till andra produkter (icke-Apple) använder du den medföljande micro-USB-kabeln.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-02 16:00
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om produkten heter "för iPhone, iPad och iPod" så är det väl självklart att den funkar med iPhone.

Till iPhone, iPad och iPod använder du en helt vanlig Apple-laddkabel. (titta på bild 4 och 5 vid produkten i AppleStore)

Till andra produkter (icke-Apple) använder du den medföljande micro-USB-kabeln.

Fungerar är ju kanske ett lite speciellt ord. Jag frågade ju om det behövs en adapter. Med det sagt är det väl uppenbart att jag förstår att det fungerar? åtminstone med adapter. Men jag var/är inte säker på om ingången till batteriet är mikro-usb. Tittar jag på bilden verkar det se ut som usb men är/var osäker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-03 15:29

Tack! Det var väldigt bra omdömen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-03 10:29

Det brukar vara så att det extra batteriet laddas med en micro/mini-USB. Är det ett backpack-batteri laddar den först upp iPhonen och sedan sitt eget batteri. Du behöver alltså inte ladda iPhonen separat. Så har de funkat som jag har provat. En micro eller mini-USBsladd har följt med, så inga adaptrar har behövts.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-03 15:15

Jag tror det är jag som haft lite hjärnsläpp här... Åtminstone vad gäller kablar/adaptrar. Måste varit trött..:">

1
Bevaka tråden