Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar Aperture igen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problematiskt att ladda ner för vissa. För mig är det omöjligt. Verkar som att det är Apples servrar som krånglar. Får irriterande Windows-vibbar, vad hände med "det fungerar bara"?

ja känns som det här börjar bli synonymt med apple... "det bara krånglar"

Ursprungligen av Gusten68:

ja känns som det här börjar bli synonymt med apple... "det bara krånglar"

Ja verkligen. Steve Jobs skulle aldrig ha tillåtit det om han hade levt!!!

För den som likt mig har problem att ladda ner något från programuppdateringen, ni kan ladda ner Aperture-uppdateringen manuellt här: Aperture 3.4.2

  • Medlem
  • Piteå
  • 2012-11-02 10:30
Ursprungligen av Gusten68:

ja känns som det här börjar bli synonymt med apple... "det bara krånglar"

Lite lustigt med sådana här kommentarer när det släpps förbättringar av programvara. Om du ska klaga på någon funktion, gör det då istället när den buggar.

Det är lite som att en bilfirma erbjuder årlig gratis service och sedan när den är tillbaka med en del skavanker lösta, muttra "det var då fan vad dagens bilar ska jäklas".

Men kanske dyker sådana här kommentarer upp särskilt eftersom användare egentligen aldrig ens använt programmet, utan bara vill ha något att klaga på. Då förstår jag varför de kommer i "efterhand", för att ha en nyhet att liksom haka på med sitt gnäll.

Ser det ofta också hända med webbläsare som ofta kommer i nya versioner. Vissa ser detta som ett problem. Jag ser det som att de snabbt blir bättre. Buggar kommer ju alltid att finnas, det är i princip en naturlag. Frågan är bara hur snabbt ett företag löser dem, hur aktiv ett företag är i supporten. "Börjar bli ett problem"? Apple har alltid haft buggar i sin programvara, i alla tider, liksom alla andra programföretag med omfattande produkter.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-02 11:11

Aperture fick jag ner utan problem, men där var någon annan RAW-formatsuppdatering som inte ville.

Det krånglar även för mig både med Apeture 3.4.2 & Safari 6.0.2 uppdatering via MAS. RAW uppdateringen gjordes för några dag tidigare.

Felmeddelandet lyder:
"Ett fel inträffade
Åtgärden kunde inte slutföras. (NSURLErrorDomain fel -3001.)(102)"

Argh…

Edit: Dock går det fint att uppdatera XCode 4.5.2 i MAS…

Underlig bug… (Kanske en Certifikat bug någonstans…)

Det var väldigt många som fick det där felet, Apples supportforum översvämmades av trådar om det.

1
Bevaka tråden