Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljummet intresse för iPad mini-lansering i Apple Store Täby

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utanför Siba i Linköping var vi 3 stycken som stod i kö. De hade bara fått in 1 enda vit Mini, vet inte hur många svarta de fått in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-02 09:48

Jag är lite sugen på en. Fast för 1500 kr mer får man många gånger "mer" maskin så att säga. Svårt i-landsbeslut...

Har hållit i den och blev förvånad hur bra den kändes vid ett första intryck liksom. Se mer i videon som kommer om en stund!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-11-02 09:59

Ser vi framemot Joacim!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-11-02 10:42

Var det ett hundratal så var det i alla fall fler kunder än iPads som fanns, hörde några fåglar kvittra att de endast hade 80 st inför lanseringen, så det var nog räknat med ett svalt intresse också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-02 10:49

Jag ska till Täby i eftermiddag och klämma och känna lite på ett skyltex. Det gör inget om de är slutsålda, för om jag köper en Mini så blir det när 3G-modellen kommer. Men jag måste ju känna hur de känns i handen innan jag bestämmer mig.

Jag traskade in klockan 8.40 på Siba Kungsgatan här i Stockholm. Det var bara jag och en annan snubbe inne i butiken. Jag har ingen aning om hur många de hade i lager men jag ville ha en vit 64 GB och den hade de i lager. Verkar inte ha varit något jätterusning till den butiken i alla fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-02 12:33

Jag är inte jätteförvånad av det lite småljumma intresset. Lite dyrt prissatt jämfört med storebror särskilt med den sämre skärmen i åtanke.

Hade iPad minin kostat 1999 kr eller max 2450 kr som instegsmodell, då hade det varit en annan femma.

Man kommer självklart att trycka in en skarpare skärm med högre upplösning och kvalitet i nästa generation iPad mini, men Apple kan ha bitit sig själva i äpplet denna gång när dom försökte mjölka oss trogna kunder en gång för mycket.

Så "ljummet" är nog ordet för dagen och iPad minin en tid framöver, lite synd att Apple valde den skärmen med den prissättningen.

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag är inte jätteförvånad av det lite småljumma intresset. Lite dyrt prissatt jämfört med storebror särskilt med den sämre skärmen i åtanke.

Hade iPad minin kostat 1999 kr eller max 2450 kr som instegsmodell, då hade det varit en annan femma.

Man kommer självklart att trycka in en skarpare skärm med högre upplösning och kvalitet i nästa generation iPad mini, men Apple kan ha bitit sig själva i äpplet denna gång när dom försökte mjölka oss trogna kunder en gång för mycket.

Så "ljummet" är nog ordet för dagen och iPad minin en tid framöver, lite synd att Apple valde den skärmen med den prissättningen.

Kan hålla med i viss mån. Men mini med 3G kommer ändå att finna en plats i min ficka. Sen är inget ristat i sten. iPad mini kanske blir en hit det vet man inte . Konstigare saker har hänt med Apples produkter. Tänk bara när 4S släpptes och dom förväntningarna. Redan då sade många att man "bitit sig i äpplet". Den sålde inte "så dåligt".......

Det är en normalisering och bara bra.

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-11-02 15:23

jag & 3 tappra till i SIBA Sickla imorse, ipad mini 16gb wifi vart de för mig.

Det fanns vid 13-tiden massvis med mini på mediamarkt i gallerian.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-02 17:40

Tror iPad mini främst blir en hit hos företag de flesta privatpersoner köper nog hellre en större iPad eller en iPhone 5 istället. Hade iPad mini haft ett lägre pris eller något lite extra så hade den nog slagit bättre, nu känns den verkligen som en bra men rätt så oinspirerad "me too" produkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-02 18:00
Ursprungligen av Gordy:

Tror iPad mini främst blir en hit hos företag de flesta privatpersoner köper nog hellre en större iPad eller en iPhone 5 istället. Hade iPad mini haft ett lägre pris eller något lite extra så hade den nog slagit bättre, nu känns den verkligen som en bra men rätt så oinspirerad "me too" produkt.

Nja, jag tror den kommer sälja lika bra som vanliga iPad även hos privatpersoner. Vikten och storleken gör den mer portabel vilket jag är övertygad om att många föredrar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-02 18:32
Ursprungligen av stile:

Nja, jag tror den kommer sälja lika bra som vanliga iPad även hos privatpersoner. Vikten och storleken gör den mer portabel vilket jag är övertygad om att många föredrar.

De flesta privatpersoner har ju redan en smartphone som är betydligt mer portabel än iPad Mini. Däremot så kommer många företag säkert slå till på en eller ett flertal iPad mini på grund av storleken.
Nästa iPad mini med kraftfullare processor högre upplösning och troligen ett lägre pris kanske får privatpersoner att gå igång mer.

Minin kommer bli en hit vare sig man spekulerar i det eller ej. Apple har med sin byggkvalité och enorma apputbud skapat sig en ovärderlig plats hos ganska många användare. Företag eller privatpersoner spelar ingen roll. Att det skulle vara specifikt den ena eller andra kundkategorin köper jag inte. Det beror nog helt på användningsområde och användaren själv vem/vad som köper iPad respektive iPad Mini.

1
Bevaka tråden