Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla rykten!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-12 07:38

Gick igenom lite gamla rykten på 99mac. En del var långt ifrån hur det verkligen blev och vissa närmare sanningen. Här är några exempel citerat från gamla trådar.

Innan G5
"En PPC-generation lever som toppmodell i mellan 2 - 3 år, så G5/8500/Power Mac G5-lansering är helt säkert i januari 2002 eller våren 2002"
- 25th September 2001

"G5orna kommer inledningsvis att ha hastigheter mellan 1,2 - 2 GHz"
- 13th December 2001

Innan iPoden
"Är det en MP3-spelare med iTunes-gränssnitt på g eller?"
- 17th October 2001

"En kombinerad DVR(Digital Video Recorder) och MP3 spelare, som administreras över Airport, blir nog min gissning inför morgondagen..."
- 22nd October 2001

"Enl Wired kommer det bli en iPod - en musik sak."
- 21st October 2001

Finns det någon mer som hittat några gamla roliga rykten?

Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Gick igenom lite gamla rykten på 99mac. En del var långt ifrån hur det verkligen blev och vissa närmare sanningen. Här är några exempel citerat från gamla trådar.

Innan G5
"En PPC-generation lever som toppmodell i mellan 2 - 3 år, så G5/8500/Power Mac G5-lansering är helt säkert i januari 2002 eller våren 2002"
- 25th September 2001

"G5orna kommer inledningsvis att ha hastigheter mellan 1,2 - 2 GHz"
- 13th December 2001

De här ryktena stämmer säkert mycket bra med Apples plan, den som Motorola spräckte genom att inte vilja satsa på sin G5.

Nu blev det ett år senare, men det blev i alla fall, och den stora skillnaden blev högre hastighet i underkanten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-12 10:49

Så gammalt är det väl inte...men vad blev det egentligen av denna:

som diskuterades så ivrigt i den här tråden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-12 12:08

Superfejk?

Det är alltid kul att gräva i gamla trådar där folk uttalat sig tvärsäkert om framtiden och sen visar sig ha dyngfel...

Nästan lika roligt är att läsa om de som klagar högljutt på nya produkter eller finesser i mjukvara. Mitt favvoexempel är iPod som sågades vid fotknölarna och det var flera som utlovade att det aldrig skulle sälja.

En sak som jag undrat, och nu är jag lite off topic, men hur är det med alla som rasade över kantutjämningen i alla produkter? Det var ju en del som tyckte kantutjämning på webbsidor var en förbannelse och nåt som de minsann aldrig skulle gilla. Men det var länge sedan nån klagade nu, har folk månne blivit omvända?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2003-07-13 00:04

När jag köpte min första MAC LC II sa grannen (som är PC freak) det var synd,
för Apple lägger ner innan året är slut. Det var -91 eller -92

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 13:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Benganz
När jag köpte min första MAC LC II sa grannen (som är PC freak) det var synd,
för Apple lägger ner innan året är slut. Det var -91 eller -92

Det kommer jag ihåg (trots min unga ålder). PC-världen ville, av någon anledning, tro att Apple skulle försvinna från marknaden, och vissa sade samma sak i flera år... (^_^)

Dock förstår jag inte varför de hade så mycket emot Apple Computer. Steve Jobs var dum nog att påstå (med förödande effekter) att Apple INTE skulle satsa på spel, för de gör BARA produkter för grafik. Så PC-världen fick sina tusentals med spel... vad finns kvar att kaga på?

  • Medlem
  • 2003-07-13 15:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av attila
Det kommer jag ihåg (trots min unga ålder). PC-världen ville, av någon anledning, tro att Apple skulle försvinna från marknaden, och vissa sade samma sak i flera år... (^_^)

Dock förstår jag inte varför de hade så mycket emot Apple Computer. Steve Jobs var dum nog att påstå (med förödande effekter) att Apple INTE skulle satsa på spel, för de gör BARA produkter för grafik. Så PC-världen fick sina tusentals med spel... vad finns kvar att kaga på?

Ja, varje år hör man flera gånger personer som påstår att Apple måste göra si eller så för att överleva. Det har nog pågått sedan Mac 128k, men ännu har inget Apple gått i konkurs

Och, nej... det gick ju inte så bra för Apple på spelmarknaden, med sin "Pippin", men jag tycker det var ett bra beslut. Vill man spela gör man det på sin PS2:a... Jag menar, man sladdar ju inte runt med sin Ferrari i grusgropen en fredagskväll, det gör bara de som har Volvo 240

Jag vet en del som är aktiva här på 99mac som bestämt hävdad många gånger att Apple *måste* gå över till x86-arkitekturen annars är det ute med Apple...

  • Medlem
  • 2003-07-13 16:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag vet en del som är aktiva här på 99mac som bestämt hävdad många gånger att Apple *måste* gå över till x86-arkitekturen annars är det ute med Apple...

Jag skulle nog våga påstå motsatsen. Det skulle vara det största misstag Apple skulle kunna göra. (Om de inte har någon spärr, som gör att det bara går att köra på Apples X86).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag vet en del som är aktiva här på 99mac som bestämt hävdad många gånger att Apple *måste* gå över till x86-arkitekturen annars är det ute med Apple...

Vet inte om jag sagt så, men hur som helst så var väll grejen att Apple skulle gå under om de inte hittade en snabbare processor inom kort. Kanske hade det funnits fördelar med x86, men nu med ppc970 så är man ju super nöjd med det val de gjort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-13 18:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
(Om de inte har någon spärr, som gör att det bara går att köra på Apples X86).

Det tror jag inte är några som helst för Apple att fixa om det skulle överväga att byta processor.

Vore intressant att höra vad de som hojtade om att Apple måste byta har att säga idag i och med Power Mac G5.

  • Medlem
  • 2003-07-13 19:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Vet inte om jag sagt så, men hur som helst så var väll grejen att Apple skulle gå under om de inte hittade en snabbare processor inom kort. Kanske hade det funnits fördelar med x86, men nu med ppc970 så är man ju super nöjd med det val de gjort.

Att Apple skulle gå under utan snabbare processor har man hört sedan slutet på 90-talet, utan att det så har blivit. Men visst kändes det som det var något som var tvunget att göras...

  • Medlem
  • 2003-07-13 19:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Det tror jag inte är några som helst för Apple att fixa om det skulle överväga att byta processor.

Nej, självklart inte, men vad jag menade var att de hade behövt göra det om de nu skulle gått över till x86, för jag tror att hårdvaran är minst lika viktig för apple som mjukvaran, men det är ju min åsikt

1
Bevaka tråden