Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scott Forstall och John Browett lämnar Apple, Ive tar över gränssnittsdesign

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av M. Sundbom:

Kanske helt galet, men de skulle kanske prova ta in en kvinna i ledningen.

Galet?? Det är galet att det inte finns någon kvinna i ledningen som det är nu. Kompetensen sitter inte i könet. Givetvis finns det gott om kompetenta kvinnor som platsar i ledningen på Apple. Det handlar aldrig om kvotering hit eller dit. Eller jo, gubbar kvoterar in sig själva. Det är det som är problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-30 11:46
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Kompetensen sitter inte i könet.

Exakt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-30 11:48
Ursprungligen av M. Sundbom:

Kanske helt galet, men de skulle kanske prova ta in en kvinna i ledningen.

Eller så tar de in Gordy i ledningen, han ser ju ut att kunna få ordning på det sjunkande skeppet vid namn Apple.

Ursprungligen av zinned:

Eller så tar de in Gordy i ledningen, han ser ju ut att kunna få ordning på det sjunkande skeppet vid namn Apple.

För att vara ett sjunkande skepp så tycks Apple ha fortsatt flyt. http://www.99mac.se/artiklar/3219-apple-rapporterar-nya-rekordvinster.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-30 14:34
Ursprungligen av Joacim Melin:

För att vara ett sjunkande skepp så tycks Apple ha fortsatt flyt. http://www.99mac.se/artiklar/3219-apple-rapporterar-nya-rekordvinster.html

Märkligt, det kan ju inte stämma...då innebär ju det att Gordy har fel och med det äventyrar sin kommande plats i Apples styrelserum!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-30 19:57
Ursprungligen av zinned:

Eller så tar de in Gordy i ledningen, han ser ju ut att kunna få ordning på det sjunkande skeppet vid namn Apple.

Innan du kommenterar andras inlägg så är det bra om du först läser och åtminstone försöker förstå vad den personen skrivit. Det har du inte gjort nu.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-30 23:59
Ursprungligen av Gordy:

Innan du kommenterar andras inlägg så är det bra om du först läser och åtminstone försöker förstå vad den personen skrivit. Det har du inte gjort nu.

Det är nog ingen som inte förstår dina inlägg men det betyder inte att man håller med dig.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-31 06:48
Ursprungligen av lappen71:

Det är nog ingen som inte förstår dina inlägg men det betyder inte att man håller med dig.

Zinned Melin och några till däribland du verkar inte ha förstått dom.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-31 06:52
Ursprungligen av Gordy:

Zinned Melin och några till däribland du verkar inte ha förstått dom.

Vi förstår så pass mycket att det är inte du som bestämmer vilka som ska jobba på Apple och tur är väl det.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-31 07:26
Ursprungligen av lappen71:

Vi förstår så pass mycket att det är inte du som bestämmer vilka som ska jobba på Apple och tur är väl det.

Uppenbarligen förstod du inte mina inlägg alls om du tror att jag påstått något sådant. Läs om och läs rätt.

Carly är lite för mycket republikan för att passa in bland hippisarna. Tänkte mer på någon erfaren fritänkare typ Helen Wellton...;)

Men skämt åsido, tror jag personligen att det är bra med kvinnor i ledningen av flera anledningar. Särskilt för ett företag som Apple som blivit 99% konsumentfokuserat.

Försökte mest vara lite lustig. Håller till hundra procent med om att det finns många kompetenta kvinnor där ute likaväl som män. Om den kompetensen Apple behöver finns hos en kvinna så vore det bra om Apple fick henne. Däremot tror jag inte på att skohorna in någon baserat på dennes kön, man eller kvinna. Finns kompetensen så ska könet kvitta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-30 12:45
Citat:

Vid samma tillfälle i augusti nämnde vi att Bob Mansfield inte länge skulle pensionera sig som tänkt utan vara kvar i en okänd roll hos Apple. Nu är denna roll tydligare, pressmeddelande ikväll beskriver hur Mansfield kommer att leda en ny grupp inom Apple som heter Technologies och som ska samla företagets arbete kring trådlös teknik i en grupp.

Förutom allt annat i artikeln som var intressant så tycker jag det är lovande att Mansfield blir kvar ett par år till och arbetar med den nya gruppen.

Intressant artikel hos MacRumors:
Apple's Reorganization Goes Deeper Than Just Who's In Charge - Mac Rumors

"...There’s a long-standing pattern of separating watershed products important to the company’s future. The Mac and Apple teams. Mac OS X and Classic. The iPod division. iOS and Mac OS X. Suddenly, Tim Cook has pulled the reins in. Federighi owns software. Ive owns design. Cue owns services. Period."

"...All three divisions will be required to work together in order to finish and ship anything, necessitating increased collaboration and perhaps consistency across the company..."

Jag tror att den här omorganiseringen är bra för Apple.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-31 13:08
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Intressant artikel hos MacRumors:
Apple's Reorganization Goes Deeper Than Just Who's In Charge - Mac Rumors

"...There’s a long-standing pattern of separating watershed products important to the company’s future. The Mac and Apple teams. Mac OS X and Classic. The iPod division. iOS and Mac OS X. Suddenly, Tim Cook has pulled the reins in. Federighi owns software. Ive owns design. Cue owns services. Period."

"...All three divisions will be required to work together in order to finish and ship anything, necessitating increased collaboration and perhaps consistency across the company..."

Jag tror att den här omorganiseringen är bra för Apple.

Ja jag hoppas verkligen att dom förändrar gränssnittet radikalt på iOS nu.

Sluta gnabbas nu.

Tack!

/mod

Bevaka tråden