Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail hänger sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag lade till ett mailkonto utan problem. När mail programmet skulle hämta mail fick jag frågan om att certificat inte känns igen, jag godkände ändå och nu har min mail låst sig. Inga knappar går att klicka på och inga inställningar går att göra. Dessutom jobbar datorn på högvarv och fläkten kämpar febrilt med kylning.

Jag har startat om datorn ett par gånger utan någon skillnad. Allt annat fungerar bra. Jag har OSX 10.8.2 på en Mac Book Pro.

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-30 17:09

Vad händer om du tar bort mailkontot och lägger till det igen?

Kommer inte åt konton via mailprogrammet då det är låst. Gick bakvägen via inställningar och konton, tog bort det senaste kontot. Men det är fortfarande låst så att jag inte kan klicka någon stans och efter en stund går processorkraften upp i topp.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-30 17:18

Vad var det för mailklient? Jag tänkte eftersom certifikatet inte godkändes.

/ Jonas

Apples mail klient. Har ca 10 mailadresser sedan länge och det var den senaste som den klagade över vad gäller certifikatet.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-30 23:43

Felformulering av mig, det var inte mailklienten jag undrade över utan vad det var för domän på mailadressen. Och är någon av de andra ca 10 stycken från samma domän?

/ Jonas

unazera.com
Ja en mailadress till från samma domän.
Leverantör för samtliga är One.com Web hosting  -  Domain • Hosting • E-mail  

1
Bevaka tråden