Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X Server: Kom igång med Time Machine-server

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-30 17:28
Ursprungligen av lensv:

Det lär ju inte vara direkt ovanligt at man byter backup media då och då

Inte? Jag ser ingen anledning att byta ut en TM-disk annat än om den går sönder eller om man plötsligt får fler klienter än man räknat med från början. Inget av de fallen slår mig som vanligt direkt.

Har jag missat nåt?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-10-30 17:36
Ursprungligen av Vassius:

Har jag missat nåt?

Notera vänligen att vi pratar om Time Machine Server här!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-30 18:09
Ursprungligen av lensv:

Notera vänligen att vi pratar om Time Machine Server här!

Ja, det är jag medveten om. Jag kör en själv på min Mac mini hemma. Så, upplys mig!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-10-30 18:29

Okej, om det skulle vara så illa att Apple har drivit utvecklingen av sin server så att den nu endast är tänkt att användas i hemmet (och möjligtvis på micro-kontor). Då har du nog rätt... Annars tror jag inte att det behövs någon närmare förklaring till behovet av diskbyten.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-30 19:26
Ursprungligen av lensv:

Okej, om det skulle vara så illa att Apple har drivit utvecklingen av sin server så att den nu endast är tänkt att användas i hemmet (och möjligtvis på micro-kontor). Då har du nog rätt... Annars tror jag inte att det behövs någon närmare förklaring till behovet av diskbyten.

Det är så jag har förstått att TM är tänkt att användas iaf, för hemmabruk. De övriga serverfunktionerna är säkert lämpliga för mindre företag, men vill man ha backup på enterprise-nivå får man nog kika på annat.

Det faktum att TM automatiskt tar bort äldre backuper när disken börjar bli full tolkar jag som att det inte är avsett för obegränsade backuper över lång tid.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-10-30 21:41

Det är ett stort steg från home office till enterprise. Det senare alternativet lär inte ha några apple-produkter alls när det gäller drift, storage, management etc. men det finns ju även mellanstora företag och småföretag. Det är de små som jag har i åtanke här (20-30 anv). Om Apple inte ens har produkter för dessa skulle jag vilja be om råd... Är det någon som i så fall har tips på en fungerande Mac-backuplösning för småföretag?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-10-31 13:07

Nu kan jag bekräfta att det dessvärre är som Joacim trodde

Har vi några här som administrerar Mac i företagsmiljö... Hur löser i så fall ni backup'en?

Bevaka tråden