Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny mjukvara till T610

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-10 12:09

Läste i dag i något av esato.com´s diskussionsforum att ny mjukvara finns tillgänglig på T610:an.

Hur funkar det egentligen med dessa mjukvaruuppdateringar?

Kan man ladda hem den själv och läga in den via t.ex. bluetooth eller måste man till en servicetekniker för att få telefonen uppdaterad? /Sulan

Du måste till en serviceverkstad.

Riktigt synd att man måste till en verkstad...

En Appletelefon skulle förmodligen ändra på detta; då den skulle gå att uppdatera via OS X (gissar jag). Trevligt minst sagt.

Det är en viss säkerhetsrisk förknippad med att uppgradera mjukvaran själv. Till exempel skulle en erfaren programmerare möjligen kunna 'hacka' telefonen så att man kan ringa gratis, eller dylika bus. Det är väl en av de största skälen till att man inte tillåts göra det hemifrån.

Nu gick jag på semester idag, men hälsa från mig så kan ni i Umeå i alla fall få den nya mjukvaran. Tar ca. 10 minuter att lägga in den..

/Stefan på nya äventyr..

Är det några större förändringar/förbättringar med denna nya programvara?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 12:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Är det några större förändringar/förbättringar med denna nya programvara?

Har saxat detta från Esato.com:

I had my T610 flashed with R1L software today. I think the SE engineers were just working on uploading it to Emma II because there were only 3 language pacs available, wich means I can't see if the long awaited Icelandic input has arrived to the T610 like it has to the T100 and T310.

The changes I have noticed so far are these:

The phone seems to work faster. Maybe it's just me, but I think it is.

The phone doesn't freeze for 30 seconds if it receives a SMS from an alphanumeric sender.

The Screensaver clock has a different font. I would say it's clearer now.

Syncronization seems to go smoother now.

I haven't had the time to check if Bluetooth has been improved at all. Hopefully the EU3 Language pack comes in tomorrow so I can have my phone flashed with it.

---
...in addition to the above

- shutter delay problem fixed
- crackling sound with HBH-30 fixed
- clock font size change
- picture size indicator in camera mode
- faster WAP

/ Sulan

Aha, tackar. Det kan ju vara värt en uppgradering. När man byter firmware, försvinner allting från telefonen då? Bilder, sms, telefonnummer osv.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 14:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Aha, tackar. Det kan ju vara värt en uppgradering. När man byter firmware, försvinner allting från telefonen då? Bilder, sms, telefonnummer osv.

Jag har har inte själv uppdaterat firmware, men i diskussionerna på Esato.com sägs det att bilder, telefonnummer och dylikt lämnas intakt efter uppgradering. Jag tar med andra ord inget personligt ansvar för att så är fallet:eek:

/Sulan

Jag köpte en 610:a idag och då har jag väl förmodligen den senaste programvaran, men hur ser jag det?

1
Bevaka tråden