Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KAn inte logga in på App Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade Mountain Lion på två av mina macar för någon månad sedan. Allt fungerar bra förutom en sak: på iMacen kan jag inte logga in på App Store. Det fungerar hur bra som helst på min MacBook Air och även de andra datorerna, så det är inte kontot eller lösenordet det är fel på. Har även fungerat att nollställa lösenordet (skapa ett nytt) och det är fortfarande samma scenario: de andra datorerna fungerar men inte App Store på iMacen. iTunes Store fungerar på _alla_ datorer, även iMacen.

Av felmeddelandet att döma verkar det som att App Store inte kommer åt internet – som bevisligen fungerar eftersom jag skriver detta på iMacen. Fattar verkligen ingenting av detta. Är ju inte så bra heller med tanke på att det är svårt att sköta uppdateringar mm.

Oerhört tacksam för hjälp!

P.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-28 23:06

Startat om datorn?
Installera om ML ovanpå det gamla, det sabbar inget.

Har du Little Snitch eller liknande program installerat som hindrar vissa programs nätverksåtkomst?

Ominstallation av hela OS:et alltså... låter "primitivt" tycker jag. Är det det inte massa uppdateringar och inställningar som ryker då? Startar om datorn gör jag regelbundet så det borde det inte vara.

Little Snitch vet jag inte vad det är så det tror jag inte. Vad som är liknande vet jag inte heller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-28 23:55

Visst låter det lite overkill. Men det är jobbigare att försöka hitta felet och åtgärda det. Funkar det med en uppdatering är det det enklaste sättet.

Absolut, menade mest att det är overkill att behöva göra så pass stor uppdatering för att ett enda program strular. Själva uppdateringen är ju inte hela världen. Ska kolla med Apple också och se vad de svarar. Tack för hjälpen hur som!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-30 11:48

Visst är det så. Men hade du gjort ominstallationen kanske det hade varit fixat nu, istället för att vänta. Jag är lat...

1
Bevaka tråden