Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkt till MacBook Unibody?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har letat men inte hittat vilken fläkt som sitter i MacBook Unibody (late 2008).

Jag tycker min går varm, fläkten går mycket men låter inte illa.

Var köper jag en fläkt billigast? Ebay? Vad ska jag söka på?

Först och främst bör du nog fråga dig om det verkligen är en ny fläkt som behövs. Det finns en hel del skrivet om "fläkt-oljud" här på 99mac och på andra ställen. Jag råder dig att läsa på ordentligt och göra en ganska ordentlig felsökning först, allt för att undvika att du byter fläkt, och ändå sitter med samma oljud.
Den här länken kan vara ett ställe att börja på, men det finns mycket mer att läsa om det här problemet på olika varianter av macbook och macbook pro.
https://discussions.apple.com/thread/3959848?start=0&tstart=0
Kanske hade du redan koll på det här. Ursäkta det här onödiga svaret i så fall.

Jag har läst liknande men min maskin kom med Leopard sen har jag uppdaterat via nätet till Mountin Lion.

Hur ska jag då köra hårdvarutestet? Kanske en dum fråga...

Har du aldrig gjort rent den kan det vara idé. Det samlas mycket damm i en fläkt i en dator på 4 år
Tryckluft på burk är käckt att ha då.

Jag ska plocka isär den och se hur det ser ut.

Sen ska jag också köra SMC reset.

Jag har plockat isär min Macbook, kört SMC reset men det vibrerar och låter ändå. Macbooken har SSD så det kan inte vara den utan det enda som snurrar och vibrerar är fläkten och den låter inte frisk.

Vilken fläkt är det jag behöver? Kan jag beställa billigt på Ebay? Vilket nummer och sökktriterier behöver jag?

Efter ett glas vin till maten så känner man sig inte så nervig längre och därför beställde jag denna New Apple Macbook Pro 13" Unibody A1278 A1280 A1342 Cpu Fan 661-5418 661-9530 | eBay på vinst och förlust.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-11-05 20:50

Ja, Axxxx är det modellnummer som din dator har, står på bottenplattan av din dator samt på kartongen om du har kvar den.

1
Bevaka tråden