Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri MacBook Unibody A1280

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

När jag avlägsnade min hdd så såg jag att batteriet börjat svälla så jag måste slänga iväg en beställning snarast=(

Är de känsligt vilket batteri jag stoppar dit, original eller inte? Funderar på att beställa APPLE A1280 Batteri - APPLE A1280 , men det är ju inte ett originalbatteri.

Har ni några tips var det är billigast att beställa?

Börja med att ringa Apple Support och klaga. Kanske kan de skicka dig ett nytt gratis.

Har inte Apple några på lager så kan du alltid testa någon åf, typ Digital Inn eller Kullander. Fungerar inte det så är det tredjepartsbatterier som gäller.

Att klaga på ett Lipo batteri som fungerat klanderfritt i 4år känns lite magstark MEN det kanske lönar sig!?

Det finns originalbatterier att beställa men de är förståss betydligt dyrare än tredjepartsbatterier.

Ursprungligen av Peter M:

Att klaga på ett Lipo batteri som fungerat klanderfritt i 4år känns lite magstark MEN det kanske lönar sig!?

Det finns originalbatterier att beställa men de är förståss betydligt dyrare än tredjepartsbatterier.

Att ett batteri börjar tappa i effekt är en sak, där håller jag med dig. Men det ska inte svälla. Det var samma sak med Macbook Pro 17" som jag hade för några år sen - batteriet började svälla och Apple lovade att det inte kunde explodera eller något sådant. Men de vägrade samtidigt ge mig ett nytt batteri då tidsperioden för återkallande av batteriet hade gått ut. Så det var bara att betala 1600 eller något sådant och köpa ett nytt.

Tack för bra svar Joacim.

Frågan som återstår är om det är dumt att montera ett tredjepartsbatteri?

Ursprungligen av Peter M:

Tack för bra svar Joacim.

Frågan som återstår är om det är dumt att montera ett tredjepartsbatteri?

Har du inte garanti på datorn längre så spelar det ju egentligen mindre roll. Jag skulle köpa tredjepartsbatteriet om priset är enormt mycket lägre.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Har du inte garanti på datorn längre så spelar det ju egentligen mindre roll. Jag skulle köpa tredjepartsbatteriet om priset är enormt mycket lägre.

Det var precis min tanke, då får det bli så. TACK.

ta gärna bild på det gamla batteriet och skicka till oss.

Jag ska försöka komma ihåg det ikväll när jag byter HDD.

Ursprungligen av Peter M:

Jag ska försöka komma ihåg det ikväll när jag byter HDD.

Hur gick det med batteriet? Jag behöver själv köpa ett nytt och hittade ett här: http://www.equipit.se/sv/apple/416-batteri-ap.... Var det ett sådant du köpte eller vart hittade du ett? Apple tar 1295 för ett batteri så det är ju lite skillnad i pris.

Tack för feedback

Ursprungligen av SirSpirou:

Hur gick det med batteriet? Jag behöver själv köpa ett nytt och hittade ett här: http://www.equipit.se/sv/apple/416-batteri-ap.... Var det ett sådant du köpte eller vart hittade du ett? Apple tar 1295 för ett batteri så det är ju lite skillnad i pris.

Tack för feedback

Jag beställde http://www.batteri-butiks.se/batteries.php/AP.... Det fungerar utmärkt. Kanske inte lika bra som när original var nytt men oändligt mycket bättre än det jag kasserade.

Ursprungligen av Peter M:

Jag beställde http://www.batteri-butiks.se/batteries.php/AP.... Det fungerar utmärkt. Kanske inte lika bra som när original var nytt men oändligt mycket bättre än det jag kasserade.

Ok, tack! Då vågar man iaf beställa ett icke-original. Tack för snabbt svar!

Ursprungligen av Peter M:

Att klaga på ett Lipo batteri som fungerat klanderfritt i 4år känns lite magstark MEN det kanske lönar sig!?

Det finns originalbatterier att beställa men de är förståss betydligt dyrare än tredjepartsbatterier.

Ptja, Apple bytte ju ut containervis med 5-6 år gamla 1:a generationens iPod nano häromåret just p.g.a. batteriproblem, så man ska aldrig säga aldrig

Jag skulle aldrig någonsin montera in ett tredjepartsbatteri i en laptop. Kombinationen stort litiumbaserat batteri och säkerhetselektronik som nåt gatubarn suttit och lött ihop är inget jag vill befinna mig i närheten av. Finns betydligt smartare sätt att spara pengar på i så fall.

1
Bevaka tråden