Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera om os x utan cd

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tror mig veta att det är möjligt att installera om os x utan cd. Jag kan tyvärr inte hitta min cd så ett snabbt svar uppskattas.Tyvärr

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-10-25 13:09

Mer information behövs. Vilket OSX och på vilken datormodell?. Mountain Lion går att köpa över nätet och installera direkt.

Om det är CD-skiva så är det väl Snow Leopard som kom ut på CD sist. SL har väl ingen recovery-partition på HD utan det kom i Lion så nej du är nog körd i det avseendet.

Ursprungligen av grenhall:

Om det är CD-skiva så är det väl Snow Leopard som kom ut på CD sist...

Nej, det är nog ännu längre sedan. Jag tror att den sista versionen som fanns på CD var Tiger. Så jag misstänker att trådskaparen menar DVD.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det är nog ännu längre sedan. Jag tror att den sista versionen som fanns på CD var Tiger. Så jag misstänker att trådskaparen menar DVD.

Jag som ser skivor som skivor.

Ursprungligen av last0084:

...ett snabbt svar uppskattas...

Det är i stort sett omöjligt att ge något svar, förrän vi vet vilken version av OS X du har och vilken du vill installera, och vilken datormodell det är.

Tiden går så fort och tekniken med den:) Det var säkert en DVD som nu tyvärr är borta. Versionen är 10.5.2

Jag har installerat 10.5, 10.6, 10.7 och 10.8 från USB, så visst går det. 10.5 och 10.6 återställde jag en kopia av DVD:n (som levererades med datorn) på en USB-disk och startade upp på.
10.7 och 10.8 enligt instruktioner på nätet om att plocka ut avbilden ur InstallESD som laddas ner när man köpt Lion/Mountain Lion.

1
Bevaka tråden