Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sänder kvällens presentation live

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-23 20:32

$329 är igen minst $30 för mycket för iPad mini.

Ursprungligen av Robo-X:

$329 är igen minst $30 för mycket för iPad mini.

De tar 2895:- för ipod touch, 2995:- för billigaste iPad mini. Vad hade du räknat med? Att iPad mini skulle vara billigare än ipod touch?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-23 23:53
Ursprungligen av BlackSmp:

2995:- för billigaste iPad mini.

En fullfjädrad spelmaskin, underhållningsmaskin, kommunkiationsapparat, läsplatta och arbetsapparat för tre tusen kronor tycker jag är kvällens största nyhet! Det här kommer 'lätt' bli årets julklapp.

Ursprungligen av Robo-X:

$329 är igen minst $30 för mycket för iPad mini.

Och trots det kommer de att sälja rekordartat.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-23 21:08
Ursprungligen av Capeman:

Och trots det kommer de att sälja rekordartat.

Ja 180:- är verkligen en deal breaker

Ursprungligen av Capeman:

Och trots det kommer de att sälja rekordartat.

Exakt. Det är inte ett otänkbart högt pris, speciellt inte från Apple, det är bara lite högre än det aggressiva priset som det talades om ett tag. Jämfört med femte generationens iPod touch får man mer för pengarna tycker jag.

För min del handlade det mera om vilket rykte som jag skulle tro på. Både iMore (som haft väldigt mycket rätt och var bland de första att skriva om iPad mini när det tog fart i maj) och till exempel The Next Web hade hela tiden hört priser i stil med 249 dollar.

Apple har redan sålt över 100 miljoner iPads till ett högre pris, jag är övertygad om att iPad mini kommer att sälja sjukt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 20:37

Amazing! Incredible!

Är det bara jag som är extremt besviken över att inga uppdateringar till iOS 6 tagits upp eller släppts till utvecklare för den delen?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-23 23:58
Ursprungligen av grenhall:

Är det bara jag som är extremt besviken över att inga uppdateringar till iOS 6 tagits upp eller släppts till utvecklare för den delen?

Varför skulle det?
Det kommer inte hända något speciellt på iOS-delen förrän iOS 7 nästa år.

Ursprungligen av zappee:

Varför skulle det?
Det kommer inte hända något speciellt på iOS-delen förrän iOS 7 nästa år.

Därför att iOS 6 har medfört en drös med buggar och problem både för användare och utvecklare. Du tror inte det kommer hända något förrän iOS 7? Menar du allvar? Det kommer alltid en buggrättning x.0.1 inom 2 månader efter att en huvudversion släppts t.ex. X.0. Det är standard och har varit så sedan 2.0 mer eller mindre.

Ditt påstående är felaktigt.

Ursprungligen av grenhall:

Därför att iOS 6 har medfört en drös med buggar och problem både för användare och utvecklare. Du tror inte det kommer hända något förrän iOS 7? Menar du allvar? Det kommer alltid en buggrättning x.0.1 inom 2 månader efter att en huvudversion släppts t.ex. X.0. Det är standard och har varit så sedan 2.0 mer eller mindre.

Ditt påstående är felaktigt.

http://www.99mac.se/artiklar/3202-apple-borjar-testa-ios-6-0-1.html

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-10-24 12:15
Ursprungligen av grenhall:

Därför att iOS 6 har medfört en drös med buggar och problem både för användare och utvecklare. Du tror inte det kommer hända något förrän iOS 7? Menar du allvar? Det kommer alltid en buggrättning x.0.1 inom 2 månader efter att en huvudversion släppts t.ex. X.0. Det är standard och har varit så sedan 2.0 mer eller mindre.

Ditt påstående är felaktigt.

Jag måste hålla med zappee här och säga att hans påstående inte alls är felaktigt.

Det är klart det kommer komma buggfixar men jag tror att du kan glömma nya funktioner/nyheter utöver det. (Det var nog så han menade också).

Ursprungligen av kainen:

Jag måste hålla med zappee här och säga att hans påstående inte alls är felaktigt.

Det är klart det kommer komma buggfixar men jag tror att du kan glömma nya funktioner/nyheter utöver det. (Det var nog så han menade också).

Fel.

HDR och Game Center kom t.ex. i 4.1. x.0.x är primärt för buggfixar. Det jag efterfrågade.

Ursprungligen av grenhall:

Är det bara jag som är extremt besviken över att inga uppdateringar till iOS 6 tagits upp eller släppts till utvecklare för den delen?

Ja, det är faktiskt bara du

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-24 04:21

Jag är säker den kommer att sälja men med de priserna så öppnar Apple dörren öppen för Google och Amazon att ta marknadsandelar med $200 tablets. Även om iPad är mycket bättre är det svårt att argumentera med ett mycket lägre pris på Android tablets som är "nästan" lika bra. Apple borde prissätta iPad mini mer aggressivt. $249 hade varit idealt men $299 hade nog också varit bra men $329 är över den magiska gränsen som är $300.

Apple gjorde allt riktigt med iPod men de verkar ha glömt hur de gjorde det. Det tog 5 år men Android tog över smartphone marknaden även om Apple säljer iPhones som smör så säljer Android fortfarande många fler. Visst är det många skrot androids som säljs och kan inte jämföras med iPhone men det är just det som Apple gjorde med iPods. Ha en iPod för varje marknads segment så att det nästan inte finns någon chans för konkurrenter att ta få fotfäste. Med prissättningen på den nya iPad mini så har dem totalt misslyckats.

Och jag tycker det är lite konstigt att det sades inte ett ord om nya iTunes.

Ursprungligen av Robo-X:

...

Och jag tycker det är lite konstigt att det sades inte ett ord om nya iTunes.

iTunes uppdateringarna har ju så här långt skett i samband med uppdateringen av iPhone o iPod. Om det kommer någon fler uppdatering i år så blir det med ett mindre specialevent, eller så släpper de bara ut nya iTunes på grönbete av sig självt, utan event, eftersom produkten redan presenterats (har den väl ??)

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

iTunes uppdateringarna har ju så här långt skett i samband med uppdateringen av iPhone o iPod. Om det kommer någon fler uppdatering i år så blir det med ett mindre specialevent, eller så släpper de bara ut nya iTunes på grönbete av sig självt, utan event, eftersom produkten redan presenterats (har den väl ??)

iTunes 11 har presenterats i samband med iPhone 5 i september, men släpptes inte då utan sas komma i oktober. Det är bra några dagar kvar av denna månad, så jag hade väntat mig iTunes 11 under eventet, eller åtminstone en tyst release direkt efteråt. Varför vänta en handfull dagar till? Eller kommer Apple inte att lyckas släppa iTunes 11 i oktober som utlovat?

Ursprungligen av Robo-X:

Jag är säker den kommer att sälja men med de priserna så öppnar Apple dörren öppen för Google och Amazon att ta marknadsandelar med $200 tablets. Även om iPad är mycket bättre är det svårt att argumentera med ett mycket lägre pris på Android tablets som är "nästan" lika bra. Apple borde prissätta iPad mini mer aggressivt. $249 hade varit idealt men $299 hade nog också varit bra men $329 är över den magiska gränsen som är $300.

Jag tror julhandeln kommer att motbevisa dig, men jag kan ändå hålla med om att 329 dollar är ett konstigt pris hursomhelst. Sen kan jag förstå att Apple inte ger sig in och konkurrerar med de som säljer utan vinst, det är en ojämn kamp. Amazon har uttryckligen sagt att de inte tjänar någonting alls på Kindle till exempel.

Med 100 miljoner sålda iPads verkar Apple vara på ett bra spår för att sälja ändå, utan att behöva kriga om marknadsandelar med lågprisdelen av marknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-24 09:35

Jag det var lite konstigt att inte iTunes 11 presenterades igår, men som Adrian B skrev så kanske det beror på att det presenterades i samband med iPhone 5. Jag gissar på att det släpps nästa tisdag i det "tysta".

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-10-24 10:02

Sändningen började hacka rätt rejält när Ipad mini presentationen kom. Det var väl många som började titta live då... Sammantaget gick det dock bra. Uppehållen var aldrig över 10 s.

Ja jag vet. Men nu var det tråkiga i kråksången att Apple inte erkänner att dom haft problem, inget nytt iofs, men att man inte tillkännager ett datum för uppdateringen är trist.

Bevaka tråden