Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple börjar testa iOS 6.0.1

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-23 13:11

Äntligen..

Problemen med wifi och batteritiden kunde bli betydligt bättre tycker jag.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Problemen med wifi och batteritiden kunde bli betydligt bättre tycker jag.

"Problemen kunde bli bättre"? Vad betyder det?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"Problemen kunde bli bättre"? Vad betyder det?

Att problemet kunde förbättras.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Att problemet kunde förbättras.

Ett problem löser man väl? Eller åtgärdar? Eller förminskar, kanske? Man förbättrar inte.

Olika språkpreferenser kanske, men jag tyckte bara att det var lite konstigt att använda "bättre" i det sammanhanget.

Senast redigerat 2012-10-23 16:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ett problem löser man väl? Eller åtgärdar? Eller förminskar, kanske? Man förbättrar inte.

Olika språkpreferenser kanske, men jag tyckte bara att det var lite konstigt att använda "bättre" i det sammanhanget.

Men om du läser sista delen av meningen " batteritiden kunde bli betydligt bättre tycker jag."
Sen är det bara löjligt att anmärka på sådana saker. Alla förstår väl vad som menas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 18:30
Ursprungligen av jurassic579:

Men om du läser sista delen av meningen " batteritiden kunde bli betydligt bättre tycker jag."
Sen är det bara löjligt att anmärka på sådana saker. Alla förstår väl vad som menas.

Det tycker inte jag, det är oerhört viktigt att språkbruket är så korrekt som möjligt. Säger man då inte till så blir det inte bättre heller.

Alla gör fel, inget konstigt med det men det är viktigt att påpeka så man inte behöver göra samma fel framöver

Ursprungligen av zinned:

Det tycker inte jag, det är oerhört viktigt att språkbruket är så korrekt som möjligt. Säger man då inte till så blir det inte bättre heller.

Alla gör fel, inget konstigt med det men det är viktigt att påpeka så man inte behöver göra samma fel framöver

Hur många hundra personer om dagen måste du rätta till som säger "Det luktar gott"? Rättar du alla gäster som kommer in i ditt kök och tycker det luktar gott?

Kul liv. Jag är avis.

( Får i föregående syfte be om ursäkt för eventuella språkliga felaktigheter i meningarna ovan)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-24 16:15
Ursprungligen av MalcomX:

Du Zinhead

Lägg ner

Lägga ner med vad?

Btw, jag nickar "zinned" och inte Zinhead

Ursprungligen av jurassic579:

Hur många hundra personer om dagen måste du rätta till som säger "Det luktar gott"? Rättar du alla gäster som kommer in i ditt kök och tycker det luktar gott?

Kul liv. Jag är avis.

( Får i föregående syfte be om ursäkt för eventuella språkliga felaktigheter i meningarna ovan)

Oj, det är inte många Ganska få tillfällen som man påtalar språkbruk faktiskt, i min omgivning i alla fall.

För att svara på din fråga om "mitt kök" så ja, de som kommer in där och använder ordet "lukta" med syftningen att det doftar gott korrigerar jag

För övrigt var mitt inlägg bara ett svar på det jurassic579 skrev, då det även hade tagits upp av Jesper och Joacim. That's it. Om någon vill fortsätta diskussionen om vad jag tycker om olika språkbruk så kan vi göra det men ta det i PM och inte i denna tråden

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-23 14:10

Bättre om de försvann

  • Medlem
  • Harestad
  • 2012-10-23 15:28

^ Alltså jaaaahhhhhheeeehhh

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 16:19

Ett problem kan aldrig bli bättre, av den anledningen att ett problem är negativt laddat och är således inte bra. Om man ändå, och då språkligt felaktigt, använder sig av detta uttryck så går det inte att läsa på annat sätt än att problemet blir värre.

Många skriver/säger också fel när det handlar om lukt och doft. Det luktar aldrig gott eftersom ordet lukt är negativt laddat till skillnad från doft som är positivt laddat. Det kan således aldrig lukta gott eller dofta illa, utan det språkligt korrekta är att det luktar illa och doftar gott.

Ursprungligen av zinned:

Många skriver/säger också fel när det handlar om lukt och doft. Det luktar aldrig gott eftersom ordet lukt är negativt laddat till skillnad från doft som är positivt laddat. Det kan således aldrig lukta gott eller dofta illa, utan det språkligt korrekta är att det luktar illa och doftar gott.

Jag tror du tänker på Odör.
Lukt har ingen negativ betydelse. I sådana fall skulle luktsinnet bara kunna fånga upp illaluktande. Eller du kanske använder ditt doftsinne när du e på det humöret?

De e viktigt o vara påläst innan man läxar upp andra

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-23 16:22

Bara jag som inte har haft några problem med iOS 6? Dock har batteritiden blivit något sämre. Har också märk att det förbrukas med data.

Ursprungligen av AndyK:

Bara jag som inte har haft några problem med iOS 6? Dock har batteritiden blivit något sämre. Har också märk att det förbrukas med data.

På iPhone 4S tycker jag att batteritiden har blivit något sämre.

På iPad 3 har det nog blivit lite segt på wifi-fronten ibland.

Dataförbrukningen har jag inte kollat.

Du Zinhead

Lägg ner

Kanske vi får se en bättring på att:

* SMS skickas iväg på en gång och inte enbart ljudet som visar att SMS´et är ivägskickat och sen långt senare ser att SMS´et är skickat!
* Att de åtgärdat buggen med att SMS och MMS är olika färgade, SMS är grön och MMS är blå!
* Att SMS-"appen" inte kraschar då man ska skriva SMS!

Ursprungligen av g0tr00t:

* Att de åtgärdat buggen med att SMS och MMS är olika färgade, SMS är grön och MMS är blå!

Du får nog välja en annan färg än blå till MMS, eftersom blå är redan reserverat för iMessage!!!

Däremot skulle jag vilja se mörkgråa pratbubblor för meddelanden som inte har levererats än och ändrar sig till rätt färg när leveransen skett.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-10-24 14:45
Ursprungligen av g0tr00t:

Kanske vi får se en bättring på att:

* SMS skickas iväg på en gång och inte enbart ljudet som visar att SMS´et är ivägskickat och sen långt senare ser att SMS´et är skickat!
* Att de åtgärdat buggen med att SMS och MMS är olika färgade, SMS är grön och MMS är blå!
* Att SMS-"appen" inte kraschar då man ska skriva SMS!

Ja precis det är ingen bugg.
Blå knapp = iMessage = "gratis" meddelande genom internet till en annan iOS eller OS X-enhet.

Grön knapp = SMS = Vanligt textmeddelande över mobilnätet där du betalar till operatören för varje meddelande du skickar.

Jag kan fan inte läsa meningar där man avslutar med en smiley i stället för en punkt.

1
Bevaka tråden