Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mindre iPad, nya Macar, iBooks, iTunes och utbildning - ryktena inför tisdagens event

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-22 18:50

Det blir intressant att se imorgon om Apple gör ett megasläpp med så många lanseringar/uppdateringar samtidigt. Det kanske inte är rekord men bara iPad mini och MBPR 13" är två rejäla saker, sen om det även blir iMac och Mac mini plus nya iTunes med mera då är det tidig julafton

Vill bara påpeka att man kan ha 32GB ramminne i en iMac 27 2011, jag har nämligen det O:-)

Slänger in en högoddsare och tror att MacPro får sig en uppdatering!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-22 20:46

Måhända iMac och Mac mini uppdateras imorn, men jag tvivlar på att det kommer att uppmärksammas under själva eventet. Det känns som det skulle bli alldeles för spretigt och ofokuserat om de ska presentera fem nya hårdvaror och dessutom ge "stort utrymme" till iBooks.

Nä, den enda säkra förutsägelsen är väl att det postas många negativa och besvikna kommentarer här imorn kväll.

Ursprungligen av Vassius:

Måhända iMac och Mac mini uppdateras imorn, men jag tvivlar på att det kommer att uppmärksammas under själva eventet. Det känns som det skulle bli alldeles för spretigt och ofokuserat om de ska presentera fem nya hårdvaror och dessutom ge "stort utrymme" till iBooks.

Ja, jag kan hålla med där, det verkar mycket att allting släpps under eventet. Vissa rapporter har bara talat om att dessa Macar ska uppdateras "under veckan" utan att uttryckligen nämna eventet. En rapport nämnde att den nya iMacen skulle finnas till försäljning redan på onsdag till exempel, utan att nämna eventet. Jag kanske borde uppdatera artikeln för att understryka att det kan ske så.

Ursprungligen av Vassius:

Nä, den enda säkra förutsägelsen är väl att det postas många negativa och besvikna kommentarer här imorn kväll.

True that. Lägg därtill att många kommer att ifrågasätta nyttan med en iPad mini för att om ett halvår själva stå med den i handen och säga "vilken grym produkt det här är"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-23 22:54
Ursprungligen av Vassius:

Måhända iMac och Mac mini uppdateras imorn, men jag tvivlar på att det kommer att uppmärksammas under själva eventet. Det känns som det skulle bli alldeles för spretigt och ofokuserat om de ska presentera fem nya hårdvaror och dessutom ge "stort utrymme" till iBooks.

Nä, den enda säkra förutsägelsen är väl att det postas många negativa och besvikna kommentarer här imorn kväll.

Jag hade fel i mitt tvivel om att det skulle uppmärksammas, men måste säga att jag hade rätt i att det blev spretigt och ofokuserat. Phil lät minst sagt stressad när han rabblade specar, och "nya nya iPad" presenterades mest bara i förbifarten utan minsta fördjupning i hur de har åstadkommit dubbel prestanda. Jag börjar nästan misstänka att han presenterade Mac mini bara för sitt "nånting med mini i namnet"-skämt.

Och föga överraskande var min andra förutsägelse spot on.

Ursprungligen av Vassius:

Jag hade fel i mitt tvivel om att det skulle uppmärksammas, men måste säga att jag hade rätt i att det blev spretigt och ofokuserat. Phil lät minst sagt stressad när han rabblade specar, och "nya nya iPad" presenterades mest bara i förbifarten utan minsta fördjupning i hur de har åstadkommit dubbel prestanda. Jag börjar nästan misstänka att han presenterade Mac mini bara för sitt "nånting med mini i namnet"-skämt.

Jag tror att de ville visa att de bryr sig om Mac som plattform. MacBook Pro 13 Retina och helt ny iMac hade redan en given plats, varför inte slänga in Mac mini också?

Angående prestandan så bevisade iPhone 5 att 2x stämde väldigt väl i tester efteråt, så A5 -> A6 räckte nog att säga.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-24 09:07
Ursprungligen av Adrian B:

Angående prestandan så bevisade iPhone 5 att 2x stämde väldigt väl i tester efteråt, så A5 -> A6 räckte nog att säga.

Javisst, vi som är insatta förstår ju det. Men det kändes ändå som "förresten så har vi uppdaterat stora iPad också, titta! Nåväl, nog om det". Och när de presenterade MBPr 13" så blev det mycket upprepning från presentationen av 15" i somras, så jag tycker stora iPad kunde ha fått lite mer uppmärksamhet. Åtminstone nåt demo som visar vad den nya grafikprestandan innebär, vilket ju brukar vara ett stående inslag under iPhone- och iPad-presentationer.

Ursprungligen av Vassius:

Javisst, vi som är insatta förstår ju det. Men det kändes ändå som "förresten så har vi uppdaterat stora iPad också, titta! Nåväl, nog om det". Och när de presenterade MBPr 13" så blev det mycket upprepning från presentationen av 15" i somras, så jag tycker stora iPad kunde ha fått lite mer uppmärksamhet. Åtminstone nåt demo som visar vad den nya grafikprestandan innebär, vilket ju brukar vara ett stående inslag under iPhone- och iPad-presentationer.

Jo, det kan jag iofs hålla med om. Kanske höll dom igen medvetet för att inte reta upp de som köpt iPad 3 nyligen?

Å andra sidan gillar jag samtidigt att tempot var högt och inte att de hade fem olika företag som skulle dema sina produkter. En timme och en kvart var det över på denna gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-22 21:46

Vågar man hoppas på en iTMS "Streaming" tjänst? Good bye Spotify?

Med tanke på att iTunes 11 ännu inte släppt är det faktiskt möjligt och det fanns tidigare något rykte om att anledning tjänsten inte fanns var pga legala problem med Sony / BMG.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 07:10

Som Vassius redan skrivit så är det mest troliga att det sker "tysta" släpp under veckan av t.ex. Mac mini, eller kanske redan ikväll men att det inte nämns under eventet. Nu är det knappt 12 timmar kvar, fler rykten, läckta bilder och spekulationer lär nog komma under dagen

Jag tror vi ser iPad 4 . Varför Apple släpper det nu kan i så fall betyda många saker .. så som att Apple har stora planer inför Januari .. eller så vill man helt enkelt lyfta iPad med bättre spec så den blir ett självklart vall som julklapp.

Sen ligger så klart Mac Mini, iMac och MBP 13 nära till hands MEN

när Apple säger little ... varför inte kanske bokstavligt talat ...

Apple tog ju bort möjligheten att ha Nano som armbandsur ...
kanske Apple kommer släppa en iOS enhet / klocka som arbandsenhet ...

Ursprungligen av gotfredsen:

Jag tror vi ser iPad 4 .

Snarare än bara en uppdaterat iPad 3? Det tror inte jag.

Ursprungligen av gotfredsen:

Apple tog ju bort möjligheten att ha Nano som armbandsur ...
kanske Apple kommer släppa en iOS enhet / klocka som arbandsenhet ...

Önskedrömmar, men knappast troligt

Ursprungligen av gotfredsen:

Jag tror vi ser iPad 4 .

Damn it, du hade rätt, jag fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 08:42

Jag tror det inte ens själv.
Men tänk om nya Ipad mini, inte är den nya ipad min utan, fjärrkontrollen till den beryktade TV-apparaten.

Några landsuppgradering: Siri på svenska, iTunes med tv-serier.
Macpro blir tyvärr 2013, de få gånger Apple lämnar någon form av tidplan brukar den stämma.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-23 12:29
Ursprungligen av joakimo:

Darn, har precis sålt min ATV :/

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-10-23 12:48

Det här gissar jag; det har ju ryktats här och var att dagens event kommer att vara tungt inriktat på "education"...alltså kommer det en iPad "Mini" som är en iPad men ändå inte riktigt utan den är specialdesignad för bokläsning...
På vilket sätt? Ingen aning...:)

På det stora hela stämde det mesta i artikeln med kvällen. Några missar:
- Det blev full uppdatering av iPad istället för bara en "mark II".
- iTunes var aldrig med.

Priset på iPad mini var en intressant fråga eftersom det var så ovisst. Men man kan lita på Mark G från 9to5Mac, han har verkligen solida källor.

Wow, jag tror jag måste börja ge Digitimes mer cred:

In an effort to continue throwing ideas at the wall to see what might stick, the only occasionally reliable Digitimes today reported that not only will Apple be releasing the iPad 3 with high-resolution "Retina" display in March as is widely expected, but that the company will follow that up with the release of the iPad 4 in October.

Detta skrev Digitimes i januari!

1
Bevaka tråden