Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad uppdateras igen

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har den globalt LTE-stöd denna gång?

Ursprungligen av Massabrassan:

Har den globalt LTE-stöd denna gång?

Det lär väl vara samma som i iPhone 5, dvs inte riktigt globalt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det lär väl vara samma som i iPhone 5, dvs inte riktigt globalt.

Kollade på Apples hemsida precis. Den stödjer mycket riktigt samma band som Iphone 5.

Helt obegripligt. Dessa produkter ska sannolikt vara aktuella i upp till ett år och konkurrenterna lär inte ligga på latsidan. Detta kommer att bli dyrt för Apple om de inte tänker om.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-10-23 20:18

Så djävla skönt att jag inte köpte en i Zürich i förrgår bara för att det var bra priser.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-23 20:24

Sades det något om när den nya versionen finns i affärerna?

Ursprungligen av AndyK:

Sades det något om när den nya versionen finns i affärerna?

Enligt MacRumors:
"The Wi-Fi configuration will begin shipping November 2, with the LTE configuration following 2 weeks later in the US, and then following in other countries."

Apple Announces Fourth Generation iPad with Lightning Connector, New A6X Chip - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 20:28

Då jag sitter och är ganska missnöjd med bytet från 2:an till 3:an känner man sig lite låg nu. Iofs vet man ju inte hur batteri och tjocklek/vikt är. Om nu inte yttre mått inkl tjocklek.

  • Medlem
  • 2012-10-23 20:41

Kommer de fortsätta att sälja The New iPad samtidigt med den nya modellen?

Ursprungligen av Zepto:

Kommer de fortsätta att sälja The New iPad samtidigt med den nya modellen?

Den finns inte längre.
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_ipad/compare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 20:53
Ursprungligen av keptang:

Någonstans måste man ju kunna jämföra specarna...orkar du?

Ursprungligen av zinned:

Någonstans måste man ju kunna jämföra specarna...orkar du?

Specarna står ju där.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-23 20:51
Ursprungligen av Zepto:

Kommer de fortsätta att sälja The New iPad samtidigt med den nya modellen?

Den kommer ju säkert att finnas hos någon återförsäljare ett tag till (antagligen till lite nersatt pris), men Apple har tagit bort den ur sitt sortiment. iPad 2 finns dock kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 23:20

Någon som har mått och vikt på 3:an?

Ursprungligen av xms67:

Någon som har mått och vikt på 3:an?

Det står, som så mycket annat, på Wikipedias sida:

iPad (3rd generation) - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • 2012-10-23 23:44

Varför blandar man tum och mm?

Vid garantiärenden? Har de den gamla (nya Ipaden) :Alltså tredje generationen på lager så man får en likadan generation om man skickar in sin?

Ursprungligen av Specias:

Vid garantiärenden? Har de den gamla (nya Ipaden) :Alltså tredje generationen på lager så man får en likadan generation om man skickar in sin?

Ja, det har de.

En kompis (som inte bor i Stockholm nära en Apple Store) köpte sin tredje generationens iPad för drygt tre veckor sedan. Någon som vet om det går att få den utbytt mot senaste?

De verkar byta ut dem i vissa Apple Stores over there i alla fall (upp till 30 dagar från köpet): Peeved? Apple will exchange your 3rd-gen iPad for the newer model | How To - CNET

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2012-10-24 22:03

Köpte min tredje gen. iPad 24 September. Och nu efter gårdagen så är denna "Dated" hoppas på att Apples 30 dagars utbyte även gäller köp i Sverige.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-24 22:08
Ursprungligen av Nelson:

Köpte min tredje gen. iPad 24 November. Och nu efter gårdagen så är denna "Dated" hoppas på att Apples 30 dagars utbyte även gäller köp i Sverige.

24 November???

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2012-10-24 22:11
Ursprungligen av AndyK:

24 November???

Tack Andy September! :">

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-24 22:54
Ursprungligen av Nelson:

Köpte min tredje gen. iPad 24 September. Och nu efter gårdagen så är denna "Dated" hoppas på att Apples 30 dagars utbyte även gäller köp i Sverige.

Vad kunde du göra på din iPad i måndags som du inte kan göra idag?

  • Medlem
  • 2012-10-24 23:00
Ursprungligen av Vassius:

Vad kunde du göra på din iPad i måndags som du inte kan göra idag?

Beundra den och utbrista "fan, i min ägo finns den bästa iPaden".

Det är så jobbigt när Apple skapar ha-begär så här. Har en iPad 3 som jag är sjukt nöjd med och som bara är ett halvår gammal. Då släpper Apple en ny, som är ännu bättre. Behöver jag den? Nä. Har jag råd med den? Nä. Vill jag ha den? Gud ja.

Ursprungligen av Capeman:

Det är så jobbigt när Apple skapar ha-begär så här. Har en iPad 3 som jag är sjukt nöjd med och som bara är ett halvår gammal. Då släpper Apple en ny, som är ännu bättre. Behöver jag den? Nä. Har jag råd med den? Nä. Vill jag ha den? Gud ja.

Exakt! Fast jag kan svara ja på frågan om jag har råd med den. Fast jag får hålla på min 3:a några månader till.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-25 08:48

Jag som trodde du var ateist

Funderar på en ipad, vad är skillnaden mellan gen 3 och gen 4 förutom snabbare processor och ev bättre wifi, men vad innebär detta för en vanlig användare?
Titta på film, surfa på och använda som fotobok, räcker det inte då med Retina skärm och gamla processorn?
Skall bli intressant att få se en recension på den nya ipaden!

Ursprungligen av redmarathon:

Funderar på en ipad, vad är skillnaden mellan gen 3 och gen 4 förutom snabbare processor och ev bättre wifi, men vad innebär detta för en vanlig användare?
Titta på film, surfa på och använda som fotobok, räcker det inte då med Retina skärm och gamla processorn?
Skall bli intressant att få se en recension på den nya ipaden!

3an är utfasad och ersatt utav 4an, som är bättre till samma pris.
Så varför fundera på att köpa en 3a när 4an finns? Förutom om man inte behöver en akut då.

Ursprungligen av keptang:

3an är utfasad och ersatt utav 4an, som är bättre till samma pris.
Så varför fundera på att köpa en 3a när 4an finns? Förutom om man inte behöver en akut då.

Alternativet är om du får en 3:de generationens till ett riktigt bra pris

Bevaka tråden