Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sänder kvällens presentation live

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 12:53

Det vore ju helt suveränt om det går att se via ATV, hoppas hoppas

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-23 12:58

Är det samma som man kan se genom deras Podcast?

Gissningsvis är podcast-versionen tillgänglig i högre upplösning än i en direktsändning.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-23 13:03
Ursprungligen av Joacim Melin:

Gissningsvis är podcast-versionen tillgänglig i högre upplösning än i en direktsändning.

Men Podcast versionen är inte live?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-23 13:03
Ursprungligen av lappen71:

Men Podcast versionen är inte live?

Nope.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-23 14:12

Wow, det här är ju grymt måste jag säga. Efter att Apple skippat livesändningarna i flera år är detta en intressant vändning.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-23 14:19
Ursprungligen av Adrian B:

Wow, det här är ju grymt måste jag säga. Efter att Apple skippat livesändningarna i flera år är detta en intressant vändning.

Hoppas att detta håller i sig för framtiden.

...och nu är Apple Store nere. Fascinerande att Apple stoppar hela sin försäljning i minst fem timmar bara för detta. Skulle så gärna vilja veta det riktiga skälet bakom det. Teknik? Personalutbildning? Bygga hype?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-23 14:40
Ursprungligen av Adrian B:

...och nu är Apple Store nere. Fascinerande att Apple stoppar hela sin försäljning i minst fem timmar bara för detta. Skulle så gärna vilja veta det riktiga skälet bakom det. Teknik? Personalutbildning? Bygga hype?

Jag kan inte tänka mig att det är annat än att bygga hype. Det märks på ryktessiterna och Twitter att det fungerar.

Ursprungligen av joakimo:

Jag kan inte tänka mig att det är annat än att bygga hype. Det märks på ryktessiterna och Twitter att det fungerar.

Men behöver de verkligen mer hype än 100 procent? Jag menar, varenda tekniksajt har ju eventet på förstasidan redan och jag tror inte gammelmedia kastar sig över nyheten om att affären är stängd.

Jag vet inte vad försäljningen är per timme, men att stänga globalt i fem timmar måste ju märkas lite. Nog för att Apple ändå bara lägger pengarna på hög, men ändå.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-23 15:38
Ursprungligen av Adrian B:

Men behöver de verkligen mer hype än 100 procent? Jag menar, varenda tekniksajt har ju eventet på förstasidan redan och jag tror inte gammelmedia kastar sig över nyheten om att affären är stängd.

Jag vet inte vad försäljningen är per timme, men att stänga globalt i fem timmar måste ju märkas lite. Nog för att Apple ändå bara lägger pengarna på hög, men ändå.

Ditt resonemang bygger ju på att de som inte kan köpa under de 5 timmarna inte köper något / köper från någon konkurrent.
Känns inte så troligt att någon skippar sitt inköp för att applestore är nere 5 timmar.

Ursprungligen av Adrian B:

...och nu är Apple Store nere. Fascinerande att Apple stoppar hela sin försäljning i minst fem timmar bara för detta. Skulle så gärna vilja veta det riktiga skälet bakom det. Teknik? Personalutbildning? Bygga hype?

Men visst brukar de hänvisa till ett telefonnummer för beställning i vanliga fall? Det ser jag inget nu.
Så det är verkligen att stoppa hela sin försäljning.

Ursprungligen av Adrian B:

...och nu är Apple Store nere. Fascinerande att Apple stoppar hela sin försäljning i minst fem timmar bara för detta. Skulle så gärna vilja veta det riktiga skälet bakom det. Teknik? Personalutbildning? Bygga hype?

Det har jag undrat länge! Det borde ju inte vara rocket science att snabbt uppdatera en webshop för dom. Men kul är det, det ökar nog på köpsuget och känslan av att man måste ha grejorna precis när de släpps, man vet att det blir tillgängligt med denna lilla ceremoni.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 16:13
Ursprungligen av Adrian B:

...och nu är Apple Store nere. Fascinerande att Apple stoppar hela sin försäljning i minst fem timmar bara för detta. Skulle så gärna vilja veta det riktiga skälet bakom det. Teknik? Personalutbildning? Bygga hype?

'
Det riktigt märkliga är att även Apple Store Appen ligger nere och visar samma bild som hemsidan. Det går inte att boka tider i Apple Store eller leta information om de olika butikerna. Helt släckt!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-10-23 14:38

Kan det bli något godis för ATV då, hoppas.

Ursprungligen av Macaddict:

Tackar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-23 18:41

Min Apple TV är kopplat till dataskärm 27" som har HDMI ingång.
Nu har jag uppdaterat ATV klart och enkel aktivera Play, så nu ser ut vänta på Event !
Samtidigt har jag bredvid en 15" bärbar att kolla Live chatt. Bra av Apple ändrat till att
börja sända Live från de själv !

Testa att spela något annat först. Apple TV kan strula om man inte har en "riktig" TV eller liknande när man spelar upp video.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 18:55

Live på ATV nu

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-23 18:56

Oj mycket bra skärpan ATV med min 27" dataskärm !

iMac ansluten sedan länge till min tv m hdmi. Speglar skärmen o använder iPod touch eller iPad som fjärr (mobile mouse). Kan samtidigt läsa kommentarer här o var om jag önskar på iPad'en

Ja. Otroligt bra kvalitet på sändningen hittils. Kör på TV via dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 19:02
Ursprungligen av Macaddict:

Ja. Otroligt bra kvalitet på sändningen hittils. Kör på TV via dator.

Ja grym kvalitet, så här ska det se ut.

Ursprungligen av stile:

Ja grym kvalitet, så här ska det se ut.

*Crisp*

...fast buffringsproblem. Får skaffa bredare band

Grymt bra, ATV 3 till 50"... Bra jobbat, Apple!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-23 19:08

Grymt att kolla på Apple eventet live på TVn genom Apple TV.

Senast redigerat 2012-10-23 19:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 19:16

Nu kommer hårdvaran, nya Macar på gång..

Bevaka tråden