Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur firar ni caps lock day?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-22 21:14

Firar inte.

Edit: Försökte skriva i versaler, men det fanns tydligen skydd mot det på forumet.

  • Medlem
  • 2012-10-22 21:28

Men vi firar hela natten - i skift!

  • Medlem
  • 2012-10-22 21:27

Rubriken var också versal.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-22 22:48

Caps Lock finns inte på mina maskiner. Kör dock med två backspace-tangenter! Läs hur.

  • Medlem
  • 2012-10-22 23:32

Jag hatar Caps lock. Man har aldrig nån användning för det och det ställer till som fan när man ska skriva in lösenord på delade datorer på jobbet och nån annan jävel har tryckt ner Caps Lock först.

Det var många år sen jag stängde av det på mina datorer. Först via nåt hack i terminalen och numera - tack och lov - via en enkel inställning i Systeminställningar (10.6: Tangentbord -> Tangentbord -> Specialtangenter ->Skiftlåstangent -> "ingen åtgärd").

Så, eftersom Caps Lock Day tydligen firar (eller åtminstone förespråkar) borttagandet av skiftlåstangenten, är varje dag Caps Lock Day hos mig!

Ursprungligen av Days of the year:

Caps Lock Day campaigns for the removal of the caps lock button from standard QWERTY keyboards (or for the moving of the button), due to people continually accidently pressing the button when they mean to use other keys. There’s also a tendency for people to ‘shout’ (either intentionally or accidently) by using capital letters when typing, especially online, and Caps Lock Day would remove this minor annoyance.

Byter Caps lock mot en extra Shift.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 12:58

Lite märkligt att tangentbordet i iOS (på min iPad) E N D A S T är versaler. På mina gamla android-plattor (och på Samsung-telefonen) förvandlas tangentbordet till gemena tecken och är endast versalt efter punkt eller då man väljer det. Gillar Apple versaler extra mycket?

1
Bevaka tråden