Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk försvunnen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-10-22 20:54

Hej,
Har en 2 år gammal iMac 27" med SSD-disk (start-up) och ytterligare en konventionell HD. För någon vecka sen gick datorn inte att stänga ner, stod bara o tuggade. så jag stängde av med strömknappen. Sen fick jag indikationer på att SSD-disken inte mådde bra så jag startade upp från annan enhet och körde diskreparation, inga problem, allt frid och fröjd. MEN nu har jag upptäckt att den andra disken är borta (innehåller dokument, bilder o musik mm mm). Den finns inte i Finder och nu har jag ingen aning om vad jag ska göra. Man kan ju inte reparera en disk som inte finns.... Har provat annan start-up disk, men hjälper inte...
Tacksam för all hjälp.
Torbjörn

Edit: Verkar inte heller som jag fått en sån där hårddisk som ska bytas...

Senast redigerat 2012-10-22 21:17
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-11-09 10:05

Felsökte datorn hos datordoktorn, samma resultat. Man plockade ut disken, provade med annan HD, allt OK, satte tillbaka den gamla och plötsligt funkar allt som vanligt. Skumt men bra,,,

Se till att du har backup på allt. Det här problemet lär återkomma för dig när som allra minst behöver det.

1
Bevaka tråden