Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag läsa iBooks i Macbook Air?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu en ny mycket trevlig Macbook Air och ska prova att göra iBooks med iBooks Author. Men hur kan jag läsa böckerna i MBA??

Enligt google verkar formatet vara ePub. Googla efter vettig läsare som har stöd för formatet.

Edit: Kitabu verkar poppis.

Men det blir inte bara EPUB, man kan stoppa in filmer också och då kan inte en vanlig EPUB-läsare visa dessa?

Ursprungligen av goranlin:

Men det blir inte bara EPUB, man kan stoppa in filmer också och då kan inte en vanlig EPUB-läsare visa dessa?

Lite omständigt men du kan ju köra iOS simulator som följer med XCODE och ladda ner iBooks på den, lägga till ditt epostkonto, skicka boken och sedan öppna den. Annars är iBooks tänkt att testas på en ansluten iPad. Det är absolut lättast.

Ursprungligen av grenhall:

Lite omständigt men du kan ju köra iOS simulator som följer med XCODE och ladda ner iBooks på den, lägga till ditt epostkonto, skicka boken och sedan öppna den.

Det går inte att köra appar från App store på simulatorn.

Har nu gjort min första iBook. Det står att jag kan se hur den blir i iPad om jag ansluter en iPad till datorn. Jag anslöt min iPad 1 men kan inte se min iBook där. Måste man ha en ny iPad för att kunna se den bok man gjort???

Har du uppdaterat iBooks i iPaden till minst version 2? Du ska först öppna iBooks i iPaden och sen välja förhandsvisningsikonen i iBooks Author. Se Apples tips: iBooks Author: Förhandsvisa en bok på iPad

1
Bevaka tråden