Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boxee lägger ned Boxee Box

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur menar du nu? Det kan väl ändå inte ligga på Boxee Box att utveckla en app för Netflix? Se följande länk om hur det går för NETFLIX att utveckla appen så att den går att använda även i Sverige, enligt deras support är det en fråga om dagar innan appen ska fungera även här. Jag har tidigare kört via proxy i USA och Boxee Box har haft fungerande Netflixstöd under ett flertal år nu, vart får du dina fakta ifrån?

Netflix rykten

Ursprungligen av b99andla:

Hur menar du nu? Det kan väl ändå inte ligga på Boxee Box att utveckla en app för Netflix? Se följande länk om hur det går för NETFLIX att utveckla appen så att den går att använda även i Sverige, enligt deras support är det en fråga om dagar innan appen ska fungera även här. Jag har tidigare kört via proxy i USA och Boxee Box har haft fungerande Netflixstöd under ett flertal år nu, vart får du dina fakta ifrån?

Netflix rykten

Både vår redaktör Ida och Emil på Sweclockers har Boxee Box och Netflix i Sverige fungerar inte för någon av dem. Om det kommer en uppdatering som ordnar stödet för Netflix återstår att se, om den exempelvis ryms i de buggfixar som ska släppas de närmaste dagarna.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Både vår redaktör Ida och Emil på Sweclockers har Boxee Box och Netflix i Sverige fungerar inte för någon av dem. Om det kommer en uppdatering som ordnar stödet för Netflix återstår att se, om den exempelvis ryms i de buggfixar som ska släppas de närmaste dagarna.

Förstår fortfarande inte ditt resonemang.. Det ligger väl ändå på Netflix att ordna till stödet i sin egen app? Om Angry Birds slutar funka på din iPhone, ska Apple fixa den då?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2012-10-17 13:25

Varför så aggressiv ton b99andla? Klart det är extra tråkigt att boxeebox ska dö samtidigt som netflix kommer till Sverige.

  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2012-10-17 16:28

Hade gärna sett att Comhem, Boxer eller BBB tog chansen o satt in denna som deras standard digitalbox. Lär ju slå alla andra värdelösa Boxar på fingrarna eller?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-10-17 17:17

Jag gillade iden med boxeebox tills jag köpte en och provade.
Eftersom jag hade använt boxee på min vanliga dator länge förväntade jag mig att det skulle fungera lika dant på boxen. Men icke sa nicke.
Det värsta förutom att den är allmänt slö var att när man har ett stort bibliotek och lägger bara in en till ny film fil. Så när den uppdaterar biblioteket så lägger den inte bara till den nya filen och det tar ca 10sekunder som det gör på datorn. Utan på boxen så går den igenom varenda fil igen och med ett stort bibliotek så kan detta ta över en timma utan problem.
Jag förstår verkligen inte varför dom gjort på detta viset.

Det slutade iallfall för mig med att jag lämna tillbaka boxen och byggde ihop en HTPC som jag kör XBMC på. Fungerar såååå bra.

Jag hade däremot inte räknat med att dom skulle lägga ner boxen helt utan att dom kanske skulle släppa en ny lite snabbare.
Jag hade fått för mig att Boxeebox ändå var en populär produkt som sålde bra. Men eftersom dom lägger ner den helt så stämmer väll förmodligen inte det.
Eller så är marginalerna för små eller konkuransen för hög nu när det finns så många smart tv som gör det boxee box gör fast redan inbyggt i tvn..

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-18 09:50
Ursprungligen av zOlid:

Det värsta förutom att den är allmänt slö var att när man har ett stort bibliotek och lägger bara in en till ny film fil. Så när den uppdaterar biblioteket så lägger den inte bara till den nya filen och det tar ca 10sekunder som det gör på datorn. Utan på boxen så går den igenom varenda fil igen och med ett stort bibliotek så kan detta ta över en timma utan problem.
Jag förstår verkligen inte varför dom gjort på detta viset.

Det går väl att ställa in? Eller så kanske det beror på filformatet du använder på din HD? Har du en HD som har någon typ av konverteringsmjukvara för att vara skrivkompatibel med både PC och Mac så kan det bero på det.

Ursprungligen av zOlid:

Eller så är marginalerna för små eller konkuransen för hög nu när det finns så många smart tv som gör det boxee box gör fast redan inbyggt i tvn..

De ersätter den ju med en mer avancerad billigare modell med TV och avancerade PVR funktioner så inte underligt att BB läggs ned.

Ursprungligen av Gordy:

Det går väl att ställa in? Eller så kanske det beror på filformatet du använder på din HD? Har du en HD som har någon typ av konverteringsmjukvara för att vara skrivkompatibel med både PC och Mac så kan det bero på det.

De ersätter den ju med en mer avancerad billigare modell med TV och avancerade PVR funktioner så inte underligt att BB läggs ned.

Problemet är att den nya modellen åtminstone för närvarande endast säljs i USA.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-18 23:02
Ursprungligen av Joacim Melin:

Problemet är att den nya modellen åtminstone för närvarande endast säljs i USA.

Den säljs väl inte någonstans än? Den släpps ju först i november och lär väl nå Europa samtidigt genom importkanaler.

Ursprungligen av Gordy:

Den säljs väl inte någonstans än? Den släpps ju först i november och lär väl nå Europa samtidigt genom importkanaler.

Förmodligen kommer den inte släppas samtidigt här, kika lite på DVB-standarder.
US kör väl främst med DVB-S/ATSC/8VSB. Vi använder DVB-T har jag för mig.

Om den kommer hit samtidigt så lär man inte ha någon nytta av inspelningsfunktioner.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-10-19 00:36
Ursprungligen av Gordy:

Det går väl att ställa in? Eller så kanske det beror på filformatet du använder på din HD? Har du en HD som har någon typ av konverteringsmjukvara för att vara skrivkompatibel med både PC och Mac så kan det bero på det.

De ersätter den ju med en mer avancerad billigare modell med TV och avancerade PVR funktioner så inte underligt att BB läggs ned.

Tyvärr går det inte ställa in. Sökte och det är många som klagat.
Mina filer är nästan uteslutande i rar arkiv. Och jag har inget konstigt system heller. Har en NAS som jag läste ifrån men när man googlar på det ser man att folk som läser från sina stationära har samma problem. Vet inte varför dom gjort så. Riktigt knasigt är det.
Det går lite snabbare än första genom sökningen bara. Ända skillnaden är att den inte behöver söka genom internet för att matcha rätt. Det gör den inte varje gång. Men den går igenom varenda liten rar fil eller video fil istället för att bara läsa det som är nytt. Som tex PC versionen av Boxee gör(iaf dom äldre, provade aldrig dom 2 sista för jag bytte till xbmc) eller xbmc gör.

Ursprungligen av zOlid:

Tyvärr går det inte ställa in. Sökte och det är många som klagat.
Mina filer är nästan uteslutande i rar arkiv. Och jag har inget konstigt system heller. Har en NAS som jag läste ifrån men när man googlar på det ser man att folk som läser från sina stationära har samma problem. Vet inte varför dom gjort så. Riktigt knasigt är det.
Det går lite snabbare än första genom sökningen bara. Ända skillnaden är att den inte behöver söka genom internet för att matcha rätt. Det gör den inte varje gång. Men den går igenom varenda liten rar fil eller video fil istället för att bara läsa det som är nytt. Som tex PC versionen av Boxee gör(iaf dom äldre, provade aldrig dom 2 sista för jag bytte till xbmc) eller xbmc gör.

Här har du faktiskt fel zolid, det går att ställa in! Är ju bara första gången du behöver synkronisera hela HD:n för att få in allt. Lägger du sedan in en fil t.ex. en film går du ju bara in på källor letar upp filmen, identifierar den vilket går väldigt fort sedan dyker den upp i ditt bibliotek för filmer. Men visst du har delvis rätt då det inte är en automatisk synkronisering av endast nytt material, utan man gör det manuellt. Detta stör då inte mig, då jag inte lägger in flera filer på en och samma gång.

Pratar vi inte om olika saker nu.. Är det Boxee själva som utvecklat dom 300 appar som finns tillgängliga att ladda hem just nu?

Känns som att säga att "Netflix funkar inte i iOS6, vi får hoppas att dom fixar det i iOS6.1".

Eller?

jaså de har själva insett att det är en skräplåda.

det enda boxee box har lyckats åstadkomma här är att ge mig magsår. skulle aldrig någonsin rekommendera någon att köpa något från det där företaget.

boxee box är en enda stor bugg och har alltid varit. de löser en bugg men skapar 10 nya, så har det varit vid varenda uppdatering. och istället för att lösa "dealbreaker-buggar" så har de lagt tid på att skapa nya finesser..(!)

och sättet de behandlar sina kunder på är skrämmande.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-18 09:16

Boxee TV är ersättaren och den gör uppenbarligen mer än den gamla Boxeen den mergar ju Boxees funktioner med en massa live TV och har en avancerad PVR som har obegränsad kapacitet eftersom den sparar till molnet och inte till en integrerad HD vilket är klart intressant.För 99 dollar så lär den sälja som smör.

Ursprungligen av Gordy:

Boxee TV är ersättaren och den gör uppenbarligen mer än den gamla Boxeen den mergar ju Boxees funktioner med en massa live TV och har en avancerad PVR som har obegränsad kapacitet eftersom den sparar till molnet och inte till en integrerad HD vilket är klart intressant.För 99 dollar så lär den sälja som smör.

Och ännu fler buggar som aldrig fixas, och fixas en tillkommer 10 nya. Kanon!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-18 09:42
Ursprungligen av keptang:

Och ännu fler buggar som aldrig fixas, och fixas en tillkommer 10 nya. Kanon!

Jag har ingen Boxee Boxx själv men har många vänner som har de är överlag mycket nöjda men de kanske använder andra filformat än vad du gör och inte brukar appar som buggar.

Ursprungligen av Gordy:

Jag har ingen Boxee Boxx själv men har många vänner som har de är överlag mycket nöjda men de kanske använder andra filformat än vad du gör och inte brukar appar som buggar.

Jag använder inte Boxee Box.

Men om du vill veta mera så kan du kika på http://jira.boxee.tv/

Vilka andra media-boxar finns det som är värd att kolla in, som fungerar liknande som Boxee <- som jag faktiskt tycker om

1
Bevaka tråden