Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

All hdmi trådlöst till TV

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God morgon god morgon
Försöker ordna upp i sladd och prylhögen och funderar på om man kan göra allt vad överföring heter trådlöst från datorn? (Det går ju bevisligen ganska bra Till datorn) Har nämligen hört talas om Apple TV som nu tydligen skall kunna streama 1080p hdmi kvalité och allt vad det är trådlöst, men att det endast gäller för film och musik (rätta mig gärna om jag har fel?). Det jag skulle vilja är att streama ALLT som visas och hörs från datorn, precis som om det skulle sitta en kabel mellan, med minsta möjliga lagg. Allt detta ska då skickas från datorns egna nätverkskort till antingen routern, som sedan via sladd (internetkabel) skickar signalen vidare till TV:n, eller till någon box som är inkopplad på nätverket som kan skicka vidare via hdmi till TV:n. Går detta att uppbringa? Man kan ju trots allt strema både HD-filmer och andras datorer via nätet samtidigt.

Har kollat runt en del och framförallt är det ganska dyrt (3000 - 5000 kr) och för det andra så verkar alla använda sig av någon dongel som skickar signalen till någon mottagare som skickar den vidare via hdmi, jag vill ju slippa alla kontakter in i datorn

Det jag vill få ut av detta är att från datorn skicka informationen trådlöst till en mottagare som via hdmi kabel (helst hdmi 1.4) skickar till TV:n, som i sin tur kan skicka ljud vidare optiskt till förstärkaren. Som det är nu blir det annars många meter hdmi kabel, vilket inte heller är så billigt, och så sitter datorn återigen fast i en sladd som om det vore 1985.

Har en ny (ca 2 v.) Macbook pro 15", en Asus RT N56U (har 2.4 GHz och 5 GHz, b/g/n), en TV + någon hdmi 1.4 kabel att leka med. Vad ska köpas till för att få detta att gå ihop? Trådlös räckvidd behöver inte vara mer än 5-10 m.

Finns det någon som känner till en lösning på detta?

// Helix

Om du har en dator som är såpass ny så kan du använda dig av Airplay-skärmdubblering. Det kräver Mountain Lion och en AppleTV 2 eller 3 (för MBP: Macbook Pro tidig 2011 eller senare).

Du får en ikon i menyraden som sätter igång funktionen, man kan få ändra så att ljudet går via Apple TV:n också (man håller nere Alt och klickar på ljudikonen och väljer Apple TV som ljud ut).

Hm, intressant. Hur är det med latency o så? Kolla lite på nätet och det verkar ligga på 100-150 ms, någon erfarenhet om det är störande? Tänkte om man t.ex. uppfattar att pekaren är på ett ställe men egentligen redan har passerat. Och hur är det om man vill spela via Apple TV:n eller annat som man helst inte vill ha någon latency till? Kan det bli bättre om man jailbreakar AT:n? (så vitt jag kan förstå så finns dock ingen jailbreak till AT3 än) Och 3D är inget som stöds utan jailbreak vad jag förstår, stöds det med eller är det en fråga om hårdvaran?

Helt enkelt: kan jag få AT3 att fungerar som en trådlös hdmi 1.4 kabel? Eller annat alternativ?

1
Bevaka tråden