Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 Flash Lightning Dock

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-09 23:55

Tänkte bara tipsa er om denna grymma docka som jag precis la in en beställning på. Strax över 400 kr med kabel + docka + express frakt. Pengarna dras från kontot när dom skickat varan.

Dockan beställer ni här:

iPhone 5 Flash Lightning Dock – iPhone5mod

Beställ innan Apple flippar och ber dom ta ner skiten

Då föredrar jag denna.

The Lightning Dock — iPhone 5 Dock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-10 17:35

Dang, den va riktigt snygg! Kanske köra en kombo med kablen och den dockan du visa ^^

Ursprungligen av BlackSmp:

Då föredrar jag denna.

The Lightning Dock — iPhone 5 Dock

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-10 18:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Då föredrar jag denna.

The Lightning Dock — iPhone 5 Dock

Den hade jag aaaaaldrig vågat använda...en liten knuff och - krrrrash. Kontakten förstörd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-10 18:48
Ursprungligen av zinned:

Den hade jag aaaaaldrig vågat använda...en liten knuff och - krrrrash. Kontakten förstörd.

går ju att få med "back support" haha för flera USD äggztra

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-10-11 12:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Då föredrar jag denna.

The Lightning Dock — iPhone 5 Dock

Den var riktigt nice... behöver en till nattduksbordet. Frågan är om man vågar beställa från den sidan?

sjukt ful usb kontakt. Förstör hela produkten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-10 21:56

Hur ser det ut med andra dockningsstationer för iPhone 5? Finns det andra än? Jag har inte sett någon annan än denna och denna ser fullkomligt bedrövlig ut.

Vad då bara denna? Du har ju två i denna tråd och du kan väl inte påstå att den jag länkade till ser bedrövlig ut?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-10 22:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad då bara denna? Du har ju två i denna tråd och du kan väl inte påstå att den jag länkade till ser bedrövlig ut?

Nej, du har rätt. Vi har två stycken. Dock ser den första fullkomligt bedrövlig ut och den du länkade till skulle jag aldrig vilja använda. En lite knuff framåt eller bakåt och vipps - Lightningkontakten är avbruten.

Men den är inte ful:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-11 10:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Men den är inte ful:)

Nej, men oanvändbar.

Ursprungligen av zinned:

Nej, men oanvändbar.

Nja, jag tror inte att risken att förstöra kabeln är så stor som du tror. Oanvändbar är ett stark ord.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-11 14:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, jag tror inte att risken att förstöra kabeln är så stor som du tror. Oanvändbar är ett stark ord.

Kabeln? Vem har talat om kabeln?

Jag har sagt kontakten. Du ser ju själv att hela telefonen vilar mot den som enda bärande kraft. Hade du satt ett rakt pekfinger mot skärmen på telefonen medans den sitter i den dockan och tryckt framåt så hade du knäckt av Lightning-kontakten, där den avbrutna delen då troligtvis kommer stannar i telefonen.

Ren hållfasthetslära.

Hade däremot dockan sett ut som den gamla, så att telefonens rygg hade vilat mot den inre, bakre väggen i dockans "grop" så hade den haft allt nödvändigt stöd där. Så är det inte här ytan det enda som håller telefonen upprätt är Lightning-kontakten som då sitter inskjuten i telefonen.

Ursprungligen av zinned:

Kabeln? Vem har talat om kabeln?

Jag har sagt kontakten. Du ser ju själv att hela telefonen vilar mot den som enda bärande kraft. Hade du satt ett rakt pekfinger mot skärmen på telefonen medans den sitter i den dockan och tryckt framåt så hade du knäckt av Lightning-kontakten, där den avbrutna delen då troligtvis kommer stannar i telefonen.

Ren hållfasthetslära.

Hade däremot dockan sett ut som den gamla, så att telefonens rygg hade vilat mot den inre, bakre väggen i dockans "grop" så hade den haft allt nödvändigt stöd där. Så är det inte här ytan det enda som håller telefonen upprätt är Lightning-kontakten som då sitter inskjuten i telefonen.

Jag känner också en viss oro för avbrutna kontakter med den där dockan. Fast å andra sidan är kanske Lightning-kontakten gjord i ett superhållfast material.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-11 14:52
Ursprungligen av pmarriott:

Jag känner också en viss oro för avbrutna kontakter med den där dockan. Fast å andra sidan är kanske Lightning-kontakten gjord i ett superhållfast material.

Unobtanium?

Nej seriöst, don't bet on it.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag känner också en viss oro för avbrutna kontakter med den där dockan. Fast å andra sidan är kanske Lightning-kontakten gjord i ett superhållfast material.

Fast inte ger väl Iphone4 dockan speciellt mycket stöd åt telefonen heller? Det är kontakten som håller uppe telefonen och inget stöd från dockan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 11:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast inte ger väl Iphone4 dockan speciellt mycket stöd åt telefonen heller? Det är kontakten som håller uppe telefonen och inget stöd från dockan

Absolut, men det är ju då också en 30-pins connector. Milsvid skillnad mot nya Lightning-kontakten och den bärkraft den har, speciellt med tanke på att tyngdpunkten för iPhone nu har höjts då det är en längre telefon.

Ursprungligen av zinned:

Kabeln? Vem har talat om kabeln?

Jag har sagt kontakten. Du ser ju själv att hela telefonen vilar mot den som enda bärande kraft. Hade du satt ett rakt pekfinger mot skärmen på telefonen medans den sitter i den dockan och tryckt framåt så hade du knäckt av Lightning-kontakten, där den avbrutna delen då troligtvis kommer stannar i telefonen.

Ren hållfasthetslära.

Hade däremot dockan sett ut som den gamla, så att telefonens rygg hade vilat mot den inre, bakre väggen i dockans "grop" så hade den haft allt nödvändigt stöd där. Så är det inte här ytan det enda som håller telefonen upprätt är Lightning-kontakten som då sitter inskjuten i telefonen.

Jag använde kabel/kontakt som utbytbara begrepp. Givetvis så förstod jag att det var kontaktdelen som var problemet.

Jag får kalla kårar när jag ser den blinkande kabeln. Urk.

Jag har en kompis som har gjort det. Du kan få en rapport när han får sin:)

Ok,då förstår jag hur du menar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-18 13:18

Denna kan dock vara något att backa :

Charging dock for iPhone 5 by Dock+ — Kickstarter

Ursprungligen av zinned:

Denna kan dock vara något att backa :

Charging dock for iPhone 5 by Dock+ — Kickstarter

Lite dyr tycker jag, $79 utan strömadapter ($99 med en UK strömadapter).
Men förutom det så såg den trevlig ut!

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-10-18 21:59
Ursprungligen av zinned:

Denna kan dock vara något att backa :

Charging dock for iPhone 5 by Dock+ — Kickstarter

Näe... Ser plastig och billig ut i mina ögon...

Ursprungligen av kainen:

Näe... Ser plastig och billig ut i mina ögon...

Tittade du på videon?

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-10-18 22:38
Ursprungligen av keptang:

Tittade du på videon?

Japp.

Materialen är bra men designen är totalt misslyckad. Ser ut som någonting man skulle köpa på Kjell o company för 49kr.

Ursprungligen av kainen:

Japp.

Materialen är bra men designen är totalt misslyckad. Ser ut som någonting man skulle köpa på Kjell o company för 49kr.

Ja, den var inte vacker, det håller jag med om.
men rejäl och stabil.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-18 23:56
Ursprungligen av kainen:

Japp.

Materialen är bra men designen är totalt misslyckad. Ser ut som någonting man skulle köpa på Kjell o company för 49kr.

Jag tycker den är väldigt lik Apples egna som de länge har haft till de tidigare lurarna. Så stor skillnad är det inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 15:07

Och där kommer även iPad att passa.

Bevaka tråden