Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tisdag 15:e Juli flyttar 99mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med 99% säkerhet flyttar 99mac till nytt webhotell Tisdagen den 15:e Juli. Vi kommer förbereda oss så mycket vi kan för att minska downtime men för säkerhets skull: köp en trevlig tidning, lite sololja, en engångsgrill och lite god korv. Ni kan alla vara ute EN dag denna sommar

Jag återkommer när det är 100% spikat.

PS. Vi får 50 gånger så stor bandbredd och 99.99% uptime-garanti på internetlinan. Hoppas det kommer märkas!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-07 21:50

Aha
Det är därför auktion-dot-mac-dot-se inte kommit igång än fast det ju skulle vara idag

  • Oregistrerad
  • 2003-07-09 09:46

Vilket hotell blir det? (jag letar efter ett seriöst ställe att flytta företagets webb till)

Vi flyttar till Internet5:s hall på Norra Stationsgatan i Stockholm.

99mac kommer ligga 10 meter ifrån Lunarstorm:s servrar, roligt sammanträffande va? (Lunar drar lite mer bandbredd än vi - 170mbit/sek i snitt!!!)

Som en del av vår deal kommer vi få ca 20-30U lediga serverplatser, så det är fullt möjligt att hyra in sig för den som är intresserad. Eventuellt tar vi fram en paketlösning.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-07-09 11:14

Har du något förslag på vad ni skulle vilja ha för att hyra ut 1U?

  • Medlem
  • 2003-07-09 14:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
99mac kommer ligga 10 meter ifrån Lunarstorm:s servrar, roligt sammanträffande va? (Lunar drar lite mer bandbredd än vi - 170mbit/sek i snitt!!!)

Ni ser väl till att skaffa en rejäl brandvägg som blockar ord som *kjamizar*, *azzå* och *pålerz* hoppas jag, så de inte smittar av sig in hit?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-12 21:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av odin
Ni ser väl till att skaffa en rejäl brandvägg som blockar ord som *kjamizar*, *azzå* och *pålerz* hoppas jag, så de inte smittar av sig in hit?

Jag håller med

Jag pallar inte att en lunar *björn* kommer in smyggandes på 99mac sidan

Ni kanske bör skaffa ett Anti-lunar-virussystem...

vad är en U?? jag kanske är helt tappad bakom en vagn.. men jag vore tacksam för svar!

Citat:

Skrevs ursprungligen av keysendal
vad är en U?? jag kanske är helt tappad bakom en vagn.. men jag vore tacksam för svar!

En U betyder en "unit", en "enhet" tror jag man säger på svenska. Det syftar på rackmonterade datorer (eller allt annat som kan monteras i datorrack), bredden är standard (19 tum eller nåt sånt?) och höjden möts alltså i U.

Om du går in på Apple.com och läser om Xserve (som är 1U hög) eller Xserve RAID (som är 3U hög) så ser du att Apple använder samma terminologi.

Man tackar för förklaringen, nu blev man som vanligt lite mer kunnig av att vara med här på 99mac..

Micke

1
Bevaka tråden