Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att installera Svenska Spels pokerklient

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om jag har en ovanlig uppsättning men min normala användare på datorn har inte admin-rättigheter. Jag har en adminanvändare för sådant som kräver adminrättigheter.

När jag ska installera Svenska Spels OsX-klient så klagar den då på att jag inte har skrivrättigheter till programkatalogen. "Nej, det stämmer, ska du inte slänga upp authentiseringsdialogen så att jag kan fixa det?" Nej, det händer inte...

Ok, logga in som admin, installera (ett installationsprogram som dessutom skapar ett uninstallprogram...). Logga in på min vanliga användare.

Försöka starta programmet, det går inte...

Men vad sjutton nu då!

Logga tillbaka till admin...

Prova starta programmet. Nu går det.

Så jag måste dessutom ha skrivrättigheter till programkatalogen för att köra programmet.

Tillbaka till min användare. Installera programmet igen men väljer någon annan katalog att installera det på (än Progam)
Nu fungerar allt.

Är det jag som är knäpp eller har de verkligen gjort ett rejält clusterfuck av installationen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 08:52

De har nog inte programmerat riktigt
Varje användare har ju också en egen Program-mapp. Lägg den där.

Edit: Nu när jag tittade har jag inte det. När försvann den? I 10.5 har jag den.

Jag trodde också att jag hade en sådan mapp men hittade inte heller den.

Nu fick jag svaret från SvenskaSpel. Professionellt... Inte:)

Citat:

Prova med att gå in på finder, välj program gå sedan in i svenskaspelmappen.
Högerklicka på Svenska Spels Poker välj visa info. Längst ner på den nya sidan som öppnats upp klickar du på behörighet, välj everyone läsa och skriva.

Och inte fick jag det att fungera...

Nu skickade jag ett mejl till deras VD. Det är det så kallade "Jobs-testet". Blir intressant att se om jag får något kortfattat svar:)

Jag fick till det till sist. Det omfattade bara ett terminalfönster, inloggning som superuser via sudo och köra chown -R till mitt normala kontonamn.

Det känns verkligen som att det är handgrepp som ska krävas för att kunna köra ett program...

Att ha ett installationsprogram känns väldigt o-Macigt för en pokerklient....

1
Bevaka tråden