Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två Macmini en tv splitscreen (LG 3DTV)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något program eller någon lösning för att se splitscreen från två datorer på samma tv?
Eller något så man kan splitta skärmen vågrätt i mitten och kunna visa en film på vardera halva, från samma dator.

Om det går att lösa så kan sambon titta på sitt desperate housewives medan jag tittar på något vettigare
Bara ta på sig dualplay glasögonen och välja vad man själv vill titta på.

Kan man lösa det med två datorer till samma tv så blir det inget problem med ljudet heller, bara ta hörlurar till MacBooken.

Som på skärmavbilden jag bifogat, men jag vill se båda i fullskärm (på hälften av skärmen)

Varför två datorer till samma dator? Tror det är omöjligt då din TV endast kan ta emot signal från ett ställe i taget, dvs inte ta emot signal från t.ex två HDMI samtidigt (Om nu din TV inte har någon specialfunktion för det).

Hur som så kan du väl "splitta" t.ex Quicktime/VLC på skärmen bara. Sen vet jag inte om du kan sätta olika ljudkanaler ut på dem. Borde finnas en app för det. Hittade även den här:

https://itunes.apple.com/se/app/split-screen/id453757310?mt=12

Jag vill ha två datorer just för att enkelt dela på ljudet.
Tvn kanske inte kan dela på signalerna men man kanske skulle kunna dela den innan tvn får den.
Om man kör skärmdelning så får man bild från två datorer samtidigt, måste bara få skärmbilderna på hela hälften av skärmen.
Om man drar ut skärmdelningen i sidled så blir den även högre.

Ja, skärmdelning kan du givetvis köra, men jag vet inte om det är optimalt för video. Testa programmet jag länkade till om det fungerar bättre.

Programmet du länkade delar inte video på det viset, det är mest för att dela typ safari rutor.

Jag behöver något som kan splitta videos som på bilden jag bifogar

Ursprungligen av t.johansson:

Programmet du länkade delar inte video på det viset, det är mest för att dela typ safari rutor.

Jag behöver något som kan splitta videos som på bilden jag bifogar

[ATTACH="CONFIG"]35669[/ATTACH]

Det får du väl om du kör skärmdelning och den appen?

Nej den blir mindre bred också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-14 21:45

Men det handlar ju om förhållandet i filmen eller det man tittar på. Skulle man fylla ut halva skärmen med bilden i ditt första inlägg så hade ju målvakten blivit väldigt tjock, och det kan ju inte vara mycket bättre att titta på.

Ja men när jag trycker igång dualplay på min tv så blir bilderna fullskärm igen.

1
Bevaka tråden