Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Playstation på Mac??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 15:21

Jag undrar om det finns nått program som gör det möjligt att spela Play Station spel på Macen?? Ungefär som VPC fast till playstation??

  • Oregistrerad
  • 2003-07-03 15:35

testa denna. Skall väl inte vara suverän men skall kunna spela upp både PS1 och PS 2 spel.
Flarestorm

Connectix utvecklade för ett par år sedan en utmärkt emulator kallad virtual game station. Tyvärr köpte Sony rättigheterna och lade ner emulatorn. Programmet funkar bara i OS 9, men finns säkerligen för nedladdning runtom på nätet. Funkar klockrent med de flesta lir.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 15:39

Enligt emulation.net är det ett och annat på gång, men för tillfället finns ingen bra, fullt fungerande emulator (som Virtual Gamestation en gång i tiden var...)

Det är klart, om du kör OS 9 så är ju VGS ett riktigt bra alternativ men svår att få tag på (den var en kommersiell produkt, och köptes upp och lades ner av Sony 2001, undrar varför ). Begagnat eller på annat sätt kanske?

Edit: Såg inte att allt detta redan hade skrivits ovan... :rolleyes:

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-07-03 22:55

Virtual Gamestation kan man hitta här och eftersom CVGS är abandonware så är det inte olagligt att ladda ner den.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Onken
Virtual Gamestation kan man hitta här och eftersom CVGS är abandonware så är det inte olagligt att ladda ner den.

Kul med abandonware
Trist för de som betalade för den mjukvaran..

Way to go Sony..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Onken
eftersom CVGS är abandonware så är det inte olagligt att ladda ner den.

Låter konstigt... Sony har väl rättigheterna även om projektet är nedlagt?

Det där med abandonware och laglighet är inte helt enkelt...

Abandonware är ingen exakt juridisk term, begreppet existerar egentligen inte. Men jag kan hålla med om att abandonware är juste, men förvänta er inte att företagen tycker samma sak.

  • Medlem
  • London
  • 2003-08-14 11:58

Har laddat ner Flarestorm och har div. PS2 spel, hur får jag det sen att fungera? Är det någon som har använt det och kan ge en bra beskrivning? Jag har även hittat en BIOS-fil eftersom det är för jobbigt att extrahera den ur min PS2:a... Den är tyvärr på någon form av asiatiska, men det borde väl funka ändå?
Dessutom spottar datorn ut mina spel-cd... Varför då? Det går ju att läsa skivorna på en PC.

1
Bevaka tråden