Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail - arkiveras/raderas min epost efter ett tag...?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2012-10-13 17:44

Är en "mejl-arkivarie" av rang...:)

När jag idag letade efter ett gammalt mejl/mejlkonversation så kunde jag inte hitta det. Å då pratar vi om något som jag helt hundra vet att jag har sparat (arkiverat i mapp i programmet Mail).

När jag söker så gör jag det då dels i programmet - och i "Visa allt" (vilket vad jag förstår innebär sökning i samtliga mappar man har i Mail) - samt också på hela datorn (i "Spotlight", förstoringsglaset längst upp till höger).

Då jag var/är så hundra på att jag har kvar mejlet så gick jag in i Time Machine... å där finns det (utan att behöva backa långt tillbaka i tiden, för den delen).

Nu funderar jag såklart på om Mail på ngt sätt är default-inställt på att arkivera eller radera mejl automatiskt, efter en viss tid el dyl. Någon som vet?

Min andra fundering är om bytet till "Lion" (som jag gjorde på vår iMac för ngn vecka sedan, har version 10.8.2) skulle ha någon betydelse i sammanhanget?

Telia är för övrigt vår Internet/mejl-leverantör.

Ursprungligen av Tommy66:

...bytet till "Lion" (som jag gjorde på vår iMac för ngn vecka sedan, har version 10.8.2)...

10.8.2 är inte Lion.

10.7.x = Lion
10.8.x = Mountain Lion

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2012-10-13 20:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

10.8.2 är inte Lion.

10.7.x = Lion
10.8.x = Mountain Lion

Korrekt... Det är Mountain Lion jag har...!:p

1
Bevaka tråden