Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Withings Wi-Fi-våg tar viktkontroll till ny nivå

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-10-13 10:48

Vad mycket skit det finns.

Perfekt, där sätter vi nivån på kommentarerna direkt.

En sån här måste jag köpa. Förhoppningsvis är den mer exakt än den junkvåg vi har nu.

  • Medlem
  • 2012-10-13 11:13

Det där såg verkligen coolt ut.
Koll på allt direkt från alla enheter.
Socialt på nya nivåer.
"Zepto har gått ner X kilo. Du gillar detta."

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-13 11:57

Intressant. Kan nog bli en bra julklapp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-13 12:32

Kanonbra test Adrian.

Jag tror jag ska köpa en sån framöver för att hålla koll på vikten och framförallt kroppsmassan. Det är intressant att veta hur kilona är fördelade och för egen del skulle jag nog behöva bli av med lite fett och några kilo. Att man kan se diagram och följa sin utveckling över tid tycker jag är inspirerande och när allt serveras i iPhonen så ja...

jag äger en sådan här sedan en tid tillbaka och jag är riktigt nöjd.
förutom att den fungerar bra, är snygg och har bra funktioner så är det en riktigt bra "motivator" när jag tränar för att ha koll på sin utveckling speciellt då med wifi-funktionen så jag hela tiden kan kolla på internet, iphone eller ipad hur jag ligger till.

gav även en del av resultatkurvan av fett/muskler/vikt till läkaren häromveckan när jag var och gjorde ett hälsotest som läkaren tyckte var uppskattat. (bara langa upp iphone och visa så fick han skriva av)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-18 09:38
Ursprungligen av tqila:

jag äger en sådan här sedan en tid tillbaka och jag är riktigt nöjd.
förutom att den fungerar bra, är snygg och har bra funktioner så är det en riktigt bra "motivator" när jag tränar för att ha koll på sin utveckling speciellt då med wifi-funktionen så jag hela tiden kan kolla på internet, iphone eller ipad hur jag ligger till.

gav även en del av resultatkurvan av fett/muskler/vikt till läkaren häromveckan när jag var och gjorde ett hälsotest som läkaren tyckte var uppskattat. (bara langa upp iphone och visa så fick han skriva av)

Det går att skicka mätdata direkt från appen till läkaren...

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2012-10-13 15:32

Har också haft den sedan nått år tillbaka, använde också Weightbot tidigare, men det här är så mycket smidigare, precis vad vi i denna matglada familj behöver för att att hålla koll. Det blir så lätt att det drar iväg annars. Ser fram emot att den nya appen kommer för iPad. En liten kul grej är att när man haft övernattningsbesök är det nästan alltid okända mätresultat i appen!

Ursprungligen av tobbehj:

En liten kul grej är att när man haft övernattningsbesök är det nästan alltid okända mätresultat i appen!

Ha ha, det var en bra bonus jag inte tänkt på

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-10-14 00:02

Den blev man sugen på, kan man ha olika konton på samma våg?
Är inte säker på att frugan vill ha den annars

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-14 08:52
Ursprungligen av Mazak:

Den blev man sugen på, kan man ha olika konton på samma våg?
Är inte säker på att frugan vill ha den annars

Enligt artikeln funkar det, man skapar egna konton via onlinetjänsten.

Ursprungligen av Mazak:

Den blev man sugen på, kan man ha olika konton på samma våg?
Är inte säker på att frugan vill ha den annars

Yepp, allt står i artikeln Man kan flytta användare mellan konto och det går att välja att inte dela med sig av mätdata till andra användare på andra konton. Kolla under avsnittet "Installation" i texten.

Jag har en jobbarkompis som har denna våg och han är väldigt nöjd. Jag personligen kör med deras blodtrycksmätare som jag är nöjd med (förutom att jag måste köpa en adapter till kontakten eftersom den kör med 30 poliga:)

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-10-14 17:10

Härligt, då var en svart våg beställd

Äger också en sådan sedan Februari. Grymt bra för mig som gått ner 30 pannor och nu tränar nästan varje dag kunna hålla koll på fett/muskel procent.

Lite Apple känsla i uppackning och installation. Allt var busenkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-18 09:51

Var kan man köpa Bodymedia produkten i Sverige? Har bara hittat den i USA och Kanada och de skickar inte till Sverige...

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2012-10-18 17:27
Ursprungligen av reinew:

Var kan man köpa Bodymedia produkten i Sverige? Har bara hittat den i USA och Kanada och de skickar inte till Sverige...

Har sett Withinggrejerna hos Kjell&CO

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-18 18:14
Ursprungligen av reinew:

Var kan man köpa Bodymedia produkten i Sverige? Har bara hittat den i USA och Kanada och de skickar inte till Sverige...

Är det blodtrycksmätaren du menar? Iså fall finns den på Apple Store.

  • Medlem
  • 2012-10-18 18:18

Jag är verkligen inte intresserad av sånna här produkter men artikeln va så jäkla bra gjord så att jag bara fortsatte läsa:)

Withings har en ny våg på gång som ska mäta puls och luftkvalité (!) också, samt en liten pryl för att mäta hur man rör sig över dagen likt FitBit och andra liknande som är populära numera: CES 2013: Withings Debuts New Smart Activity Tracker - Mac Rumors

Eh, sorry, hade missat Idas artikel om detta under förmiddagen: http://www.99mac.se/artiklar/3510-withings-vill-gora-oss-halsosammare.html

Senast redigerat 2013-01-07 12:13

Någon som jämfört olika wifi vågar av denna sorten i dagsläget.
Funderar på 3 olika, denna Withings-WS-50, iHealth HS5, Fitbit Wifi Smart Aria

Det är ju en djungel att hitta den bästa, vad säger ni, någon som testat mer än en, som vet?
Vilka håller bästa wifi-kontakten, hört att en del är sämre än andra.

edit. Köpte iHealth HS5, verkar samla mest intressanta data för mig.

Senast redigerat 2014-08-03 14:10
1
Bevaka tråden