Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag mitt WEP-lösenord?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker koppla en dator till en annan via bluetooth så att jag kan använda samma internetuppkoppling till båda.
Då behöver jag "värddatorns" WEP-lösenord.
Ett sådant kanske jag kommit på och knappat in för länge sen, men har glömt bort.
Var hittar jag mitt WEP-lösenord?

MVH
Henrik

I Keychain hittar du alla lösenord som någonsin sparats. Det enda du behöver är lösenordet till din vanliga dator.

hej Grenhall! Tack för ditt svar, men jag hittar inget wep i nyckelhanteraren.
Kan jag starta om airport på någont sätt och välja ett nytt lösenord?

Jag kan inget om datorer som du märker

Du får söka efter ditt nätverksnamn i nyckelhanteraren så måste du hitta det.

jag kanske använder fel terminologi. det kanske inte är ett nätverk. Jag vill koppla en dator till en annan via "internetdelning" det funkar bra från mobilen till laptoppen men inte från imacen tilll laptoppen.
laptoppen hittar datornamnet "henkes imac" men den kräver wep-lösenord. "henkes imac" går inte att hitta i nyckelringen. däremot finns "hekes iphone" där.
Kan jag göra nån reset för att kunna välja wep-lösenord igen på imacen?

Du har inte satt igång ett "eget nätverk" med ett WEP-lösenord då?

Provat att skriva in ditt admin-lösen?

jag vet inte vad du menar med "eget nätverk" och vet inte om jag satt igång ett sådant.
admin-lösenordet - är det det som frågas efter när jag gör ändringar i program? Jag testade att skriva in det när laptoppen frågar efter wep men det gick inte. Det måste gå att göra någon inställning för att återställa wep. Vet du hur man gör det?

Du hittar ditt WEP-lösenord under Delning->Internetdelning->Wi-Fi-alternativ...

1
Bevaka tråden