Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Segt tangentbord"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östergötland
  • 2012-10-13 09:10

Hej
Har haft min macbook pro sedan tidigt 2011 och inte haft något problem alls fram till nu.
Kör med ett trådlöst tangentbord och mus när jag har den i mitt datarum, det har fungerat klanderfritt men om jag med mig min dator någonstans ock ska skriva på det "fasta" skrivbordet eller använda "musplattan"så händer inget dom första 3-5 sekunderna.
Men sen så fungerar det igen tills man väntar någon minut eller så så blir det lika dant igen ??
Är det dags att "rensa" datorn alltså installera om mountin lion snälla någon som har varit ute för detta problem som kan hjälpa mig.

//Johan J

Kör du några tunga program på datorn? Kolla i aktivitetshanteraren om dina RAM jobbar hårt.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2012-10-13 17:30

Nej inga tunga program och har 8 Gb i ram så det ska inte vara några problem.

Aldrig vart med om att externt tangentbord slöar ner det interna.
Inga bra idéer alls, kolla i "Verktygsprogram/aktivitetskontroll" om du har ngt som stör där.

vet inte vilken version av OS:et du kör men vissa versioner har lite tangentbords-issues....

http://www.ehow.com/about_5475683_leopard-keyboard-problems.html

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-13 23:42
Ursprungligen av JohanJ:

Är det dags att "rensa" datorn alltså installera om mountin lion snälla någon som har varit ute för detta problem som kan hjälpa mig.
//Johan J

Räcker nog med att rensa datorn med något städprogram som Onyx

1
Bevaka tråden