Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 13 på svenska

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska det vara så svårt att hitta Firefox 13 för Mac på svenska? All länkar jag hittar när jag googlar pekar mot den senaste versionen - och den är 16.

Var ?

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/13.0.1/mac/sv-SE/

Alternativt ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases och så får du klicka dig till den releasen du vill åt, plattform och språk.

Bockar - jag missade totalt att jag kuynde leta på deras ftp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-12 09:22

Å även här hittar man senaste versionen, på alla språk & de vanligaste plattformarna:

Firefox Fully Localized Versions

Lycka till...!!

Fort-men-fel Torkel.

Det är INTE senaste versionen på svenska jag letar efter, utan förr-förra - version 13 - som är den enda som Nordea e-legitimation stöder. Varför puckona på Nordea inte klarar av att stödja post-13 för Mac fattar jag inte - men det är en annan diskussion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-12 16:54
Ursprungligen av leonardo:

Fort-men-fel Torkel.

Det är INTE senaste versionen på svenska jag letar efter, utan förr-förra - version 13 - som är den enda som Nordea e-legitimation stöder. Varför puckona på Nordea inte klarar av att stödja post-13 för Mac fattar jag inte - men det är en annan diskussion.

leonardo,

Ja, i min iver att hjälpa Dig missade jag att det var version 13 du letade efter...utan fokuserade på att du efterfrågade en svensk version av Firefox, å då antog jag att det var den senaste versionen, (16.0.1) på svenska, du eftersökte.

Som andra redan nämnt i tråden, så finner du dem på Mozillas FTP-server....via FTP eller via länken nedan:

Directory of other versions and languages

...eller direkt till version 13.0 på svenska
...eller direkt till version 13.0.1 på svenska

Ursprungligen av leonardo:

version 13 - som är den enda som Nordea e-legitimation stöder. .

Jag kör 16.0 utan problem
har du dosa med sladd ?

Edit:
Installerade precis 17.0 och det fungerar det med
1. Starta BankID
2. Plugga in kortläsaren
3. Starta Firefox

Senast redigerat 2012-10-12 17:21
  • Medlem
  • 2012-10-12 10:19

Eftersom Firefox 13 inte får säkerhetsuppdateringar längre så skulle jag nog inte använda den för att göra bankärenden.

Vänligen informera Nordea om detta enkla faktum. Som kund hos Nordea har jag väldigt lite att säga till om.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-12 14:03

”Installera alltid de senaste uppdateringarna till din webbläsare och ditt operativsystem.” - Nordea.se
Skönt att de länkar till den amerikansk-engelska Firefox versionen 16.0.1...

Den instruktionen gäller så vitt jag kunna utröna inte Mac-användare.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-12 16:45
Ursprungligen av leonardo:

Den instruktionen gäller så vitt jag kunna utröna inte Mac-användare.

[ATTACH="CONFIG"]35602[/ATTACH]

Prova deras länk på sidan jag nämnde:
'Ladda ner webbläsare
Mozilla Firefox'

1
Bevaka tråden