Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple AA-batterier slut?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-11 17:04

Jag köpte en Apple batteriladdare när den lanserades. Sedan några månader tillbaka går det inte längre att ladda det ena batteriparet och nu verkar nästa par har drabbats av samma problem.

Jag laddade batterierna hela natten. I morse blinkade lampan rött. Efter några timmars användning var batterierna urladdade igen.

Någon med liknande problem?

Det verkar som om Apples löfte om "upp till 10 års livstid" och "hundratals laddningar" verkar var lätta överdrifter...

Har du testat med andra AA-batterier? Kan ju vara laddaren som är paj o därmed inte kan fylla batterierna

Om du har kvittot kvar så rekomenderar jag dig att vända dig direkt till Apple. Har du tur är de villiga att byta ut dem.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-12 00:43
Ursprungligen av maca:

Det verkar som om Apples löfte om "upp till 10 års livstid" och "hundratals laddningar" verkar var lätta överdrifter...

Köpte du när de lanserades så har du antagligen laddat dom hundratals gånger, eller? Upp till tio år är ju ganska lätt att hålla dessutom hade varit bättre om de funkade minst tio år.

Ursprungligen av Gordy:

Köpte du när de lanserades så har du antagligen laddat dom hundratals gånger, eller? Upp till tio år är ju ganska lätt att hålla dessutom hade varit bättre om de funkade minst tio år.

Det där med tio år är väl lagringstid så länge de år oladdade? Har man väl börjat ladda dem så har man börjat slita på dem å då håller de definitivt inte tio år

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det där med tio år är väl lagringstid så länge de år oladdade? Har man väl börjat ladda dem så har man börjat slita på dem å då håller de definitivt inte tio år

Nej, ett batteri som håller i tio år är det väl nobelpris-varning på?

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, ett batteri som håller i tio år är det väl nobelpris-varning på?

Du menar Nobelpris-flagga? Nobelpris-varning får mig tänka på att de som utser Nobelpristagare skall undvika dessa produkter.

Det var några forskare (kom ej ihåg vilka) som gjorde något experiment med bombardemang av partiklar i ett synkrotronlabb på en speciell platta och denna platta kunde då leverera konstant energi i 30 år. Men hade bara en enda nackdel… priset som låg många ljusår från folkets & företagarnas ekonomi…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 22:45
Ursprungligen av Gordy:

Köpte du när de lanserades så har du antagligen laddat dom hundratals gånger, eller? Upp till tio år är ju ganska lätt att hålla dessutom hade varit bättre om de funkade minst tio år.

Nej, jag har definitivt inte laddat dem hundra gånger. Det var ju trots allt inte sååå länge sedan laddaren lanserades. Däremot verkar det som om det lönar sig att ha tålamod och försöka flera gånger om. Jag har efter ett par försök lyckats ladda det ena paret och väntar på att testa det andra. Det kanske trots allt är laddaren som är lite opålitlig.

1
Bevaka tråden