Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta är nästa version av iTunes

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gillar verkligen inte det nya gränssnittet, men som tur är så kan man fortfarande få fram den gamla goa' listan. Jag var lite orolig där ett tag.

Den största nyheten för mig och det som gör mig extra pepp på nya iTunes är kö-funktionen. Äntligen! Som jag har längtat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 11:07

Väldigt synd att inte Apple lanserar typ "iTunes Radio" eller "iTunes Stream". Spotify-modellen är så mycket trevligare tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 11:50

I och med iCloud känner väl Apple att man ger möjligheterna ex. Spotify ger (streaming av musik). Dock är det en "pay per item" modell.

Jag skulle kanske skippa spotify ett år, köra iTunes och se hur mycket pengar man spenderar på det för att lyssna på musik likt Spotify. Troligen blir det initialt dyrare med på sikt kanske inte. Så oflexibelt att inte kunna lyssna på "vad som helst, när som helst". Å andra sidan suger Spotify när då musik plötsligt kan försvinna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-13 11:52

Jag tycker det ser trevligt ut!

Den kanske största "nyheten" är väl kanske att de inte – i samma anda som musikappen på Ipad, kalendern, adressboken, anteckningar osv – förvandlade programmet till en virtuell vinylspelare. Istället får vi ett avskalat utseende, med än mer fokus på median. Puh!

Var först lite tveksam till att Spellistor-kolummen skulle försvinna. Men på presentationen igår verkade det som att de har löst det hela väldigt smidigt (om jag förstod det rätt dyker ens spellistor temporärt upp till höger så fort man börjar att dra låtar/album i sitt bibliotek), så man verkar inte ha gjort avkall på funktion för utseendets skull.

Hoppas programmet kommer att fungera under 10.6.8.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 12:09

Då iPhone 5 kräver "Mac: OS X v10.6.8 or later". Alltså borde även iTunes 11 har stöd för detta OS.

Alternativt är man låst till iTunes 10.7 på detta system men det torde sig vara lite märkligt.

Det skummaste med just vyerna i iTunes är att de ser jättefina ut - om man bara har kompletta album ordentligt samlade. Mitt iTunes är smockfullt med sådana album - men också med någon enstaka låt från olika album, eller en massa låtar med otillräcklig taggning, röstinspelningar etc. Med en gång pajjar ett sådant "snyggt" upplägg, eftersom 100 låtar från hundra album gör att Gridden blir jättelång och swichar förbi. Där gillar jag faktiskt listan bättre, som ju tack och lov finns kvar.

Couldnt agree with you more. Det ser ju väldigt stylish och fint ut men i landet verklighet så ser nog få bibliotek ut så...

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-11 09:01

Vet man något om vilket datum detta kommer?

Ursprungligen av kajonas:

Vet man något om vilket datum detta kommer?

Nej, det står fortfarande bara "Coming in October".

Apple - New iTunes

Ursprungligen av kajonas:

Vet man något om vilket datum detta kommer?

Nej.

Mitt bibliotek om ca 650 rippade CD-skivor ser verkligen ut så. Hade inte metataggningen varit helt perfekt hade jag nog blivit fysiskt sjuk. Har sett andras samlingar där det saknas album art, titlar är felstavade eller saknas etc. Det går ju bara inte att använda, jag hade fått radera eländet och börja från början. Varje gång jag ser min käre fars iTunes får jag lätt panik.

Ett välsorterat och korrekt taggat iTunesbibliotek är en njutning att använda.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-11 10:00
Ursprungligen av Capeman:

Nej.

Mitt bibliotek om ca 650 rippade CD-skivor ser verkligen ut så. Hade inte metataggningen varit helt perfekt hade jag nog blivit fysiskt sjuk. Har sett andras samlingar där det saknas album art, titlar är felstavade eller saknas etc. Det går ju bara inte att använda, jag hade fått radera eländet och börja från början. Varje gång jag ser min käre fars iTunes får jag lätt panik.

Ett välsorterat och korrekt taggat iTunesbibliotek är en njutning att använda.

Giant laughter of recognition! Ordning och reda ska det vara

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-11 09:59

Fast det står väl sällan exakta datum på hemsidan? Ändock brukar det vara någon som har luskat fram..

1
Bevaka tråden