Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix USA i sverige + UnoTelly.com ip-adress växlare

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[HR/]Hej,

Netflix kommer till Sverige i några månader. Jag vill titta på Netflix USA med UnoTelly.com s DNS med Apple TV. Någon som vet en metod för att ställa upp? Det ger dig en USA IP-adress. Hur är det med VPN?

Jag använder unblock-us.com. Fungerar perfekt med Netflix och Huluplus.

@[URL="http://www.99mac.se/medlem/matssoderstrom/"]matssoderstrom[/URL]

tack så mycket! Jag vill ha dns + VPN. Det ser ut som UnblockUS inte har det men UnoTelly gör.

Jag använder Uno i 6 månader. Det kommer att fungera bra på din Apple TV. De stöder VPN också. Du kan använda den för 3G/4G nätverk.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-08 23:53

Just nu kör USAccess sjysta intro priser, på adressen: go.usaccess.ca/reddit får man just nu ett år för 20U$D (ord 35). De levererar bl.a. Hulu, Netflix, and Pandora.

EDIT: Netflix fungerar inte i HD!?!?! Återkommer.

Senast redigerat 2013-09-09 03:34

Jag tycker att gratisalternativet Tunlr fungerar över förväntan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-07 11:12

Testar även jag http://support.unblock-us.com/ nu. Verkar fungera utmärkt på AppleTV3. Baggis att ställa in. Ger HD på Netflix (första testet) och jag slipper den förbaskade gula texten

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-07 11:19
Ursprungligen av spaceas:

Testar även jag http://support.unblock-us.com/ nu. Verkar fungera utmärkt på AppleTV3. Baggis att ställa in. Ger HD på Netflix (första testet) och jag slipper den förbaskade gula texten

Men försvinner inte det svenska utbudet?

Ursprungligen av lappen71:

Men försvinner inte det svenska utbudet?

Jo, en del filmer och serier är borta och svensk text försvinner. Men det är inget problem för mig då utbudet av filmer och serier är tiodubbelt mot den svenska varianten.

Jag har också kört med unblock-us sedan Netflix-lanseringen i Sverige. Finns fördelar och nackdelar med båda varianterna. Fördelen med unblock-us är ju att man bara tar bort dns-adresserna om man inte vill använda sig av det så har man svenska utbudet tillbaka.

Gula undertexter är inget specifikt för svenska Netflix, det kan du ändra i Apple TVns inställningar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-07 13:51
Ursprungligen av lappen71:

Men försvinner inte det svenska utbudet?

Ja det gör det. Det är ju landanpassat. Men just nu vill jag tugga i mig film och tv-serier från USA och då är det mycket sor skillnad på utbuden- fler serier, med fler säsonger, nyare filmer + fler.

Kör svenska utbudet på PS3 o paddan

Sen är det ju enkelt att bara välja automatiskt under DNS igen, så får jag tillbaka det svenska utbudet.

Kan jag se Netflix US med mitt Netflix SE utan extra kostnad?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-07 16:59
Ursprungligen av spaceas:

Ja det gör det. Det är ju landanpassat. Men just nu vill jag tugga i mig film och tv-serier från USA och då är det mycket sor skillnad på utbuden- fler serier, med fler säsonger, nyare filmer + fler.

Kör svenska utbudet på PS3 o paddan

Sen är det ju enkelt att bara välja automatiskt under DNS igen, så får jag tillbaka det svenska utbudet.

Smart tänkte inte på att man kan ha det svenska utbudet på iPaden

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-07 22:37
Ursprungligen av lappen71:

Smart tänkte inte på att man kan ha det svenska utbudet på iPaden

Hehe, nä, det är inte så tydlig kanske - det är dns i Apple TV som jag ändrat, inte i min router. Så ändringen gäller bara den enheten.

Nu har jag upptäckt en bugg, som är beskriven i http://tunlr.net/forums/topic/can-watch-1-sho... som drabbar vissa, alltså, man ser en show, sen måste man starta om netflix appen.

Ursprungligen av Saffran:

Kan jag se Netflix US med mitt Netflix SE utan extra kostnad?

Ja absolut. Men du behöver en DNS-tjänst eller ip-tjänst och den kostar. $4,99 i månaden gör att du landar på ca. 109:- för Netflix SE och US. Billigare än något annat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-07 23:53
Ursprungligen av grenhall:

Ja absolut. Men du behöver en DNS-tjänst eller ip-tjänst och den kostar. $4,99 i månaden gör att du landar på ca. 109:- för Netflix SE och US. Billigare än något annat.

ja, fast tunlr är gratis för nu, får se om det blir avgift i början på 2014- de pratar om det vartfall för tyngre tjänster.

Ursprungligen av spaceas:

ja, fast tunlr är gratis för nu, får se om det blir avgift i början på 2014- de pratar om det vartfall för tyngre tjänster.

Okej. Intressant. Kanske får testa den. Tycker dock unblock-us funkat klockrent under tiden jag haft det, vilket snart är ett år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-10 15:57
Ursprungligen av grenhall:

Okej. Intressant. Kanske får testa den. Tycker dock unblock-us funkat klockrent under tiden jag haft det, vilket snart är ett år.

tunlr fungerar tyvärr inte med HBO go, då krävs en vpn-tjänst verkar det som. Och jag får starta om efter varje avsnitt/film på netflix med tunlr nu.

Ursprungligen av spaceas:

tunlr fungerar tyvärr inte med HBO go, då krävs en vpn-tjänst verkar det som. Och jag får starta om efter varje avsnitt/film på netflix med tunlr nu.

Då funkar det inte så bra alltså. HBO struntar jag i men Netflix måste funka. Då är mina $4.99 i månaden helt ok.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-10 17:53

greenhall- ja det verkar så. Hittat mer info och tunlr kommer kosta pengar om kör strömmande som netflix.

Funderar på lägga ned $40/år på en vpn som: https://www.privateinternetaccess.com/ nån som testat det?

Ursprungligen av spaceas:

tunlr fungerar tyvärr inte med HBO go, då krävs en vpn-tjänst verkar det som. Och jag får starta om efter varje avsnitt/film på netflix med tunlr nu.

Samma här, testade tunlr men AppleTVn ska startas om stup i kvarten. Gissningsvis finns inte möjlighet att blockera det som behövs i Timecapsulen heller.

1
Bevaka tråden