Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 lightning-kabel/laddare

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan vi försöka ge tips på vart man kan beställa/köpa lightning-kabeln/laddaren?
Där det inte är väntetid alltså.

Jag köpte över disk på MStore i Lund. Adaptrar skulle ta 1 månad dock.

Är det problem med att få tag på en lightningkabel? Grafit i Luleå har. Det var bara att gå in och köpa en.

då är jag mer sugen på en docka i denna stil: The Lightning Dock — iPhone 5 Dock

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-09 19:38

Jag köpte två Lightning -> USB på Apple Store i Täby igår, men det var väl en lågoddsare att de skulle ha.

Var inne på m-store Baltzarsgatan Malmö idag och dom sa att butiken i Lund har två kvar.

Ah, jag kanske har missuppfattat totalt, att det är adaptrarna som är svåra att få tag på?
Nästa fundering, är det något särskilt med laddaren följer med iPhone 5, eller är den identisk med de gamla, så bara man får tag i Lightningkabeln så är det inga problem med alla gamla laddare man har?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-09 22:44
Ursprungligen av theplague:

Ah, jag kanske har missuppfattat totalt, att det är adaptrarna som är svåra att få tag på?

I Apples onlinebutik står det att sladdarna skickas om 1-2 veckor, så det är inte helt galet att tolka det som att de också är svåra att få tag på.

Själva laddaren är densamma.

Tack!

Jag beställde adaptrar i slutet på september. Fick sms idag att de är skickade. Stod länge bara "oktober" som leveransdatum.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag beställde adaptrar i slutet på september. Fick sms idag att de är skickade. Stod länge bara "oktober" som leveransdatum.

Samma här. Tydligen började dessa skickas ut till övriga världen först igår. Min står beräknad leveran 16-21 oktober. Så den har nog inte lämnat Apple ännu. Men i går stod det ju som du skriver fortfarande bara oktober. Nu finns i alla fall ett ungefärligt datum.

Ursprungligen av adress@mac:

Samma här. Tydligen började dessa skickas ut till övriga världen först igår. Min står beräknad leveran 16-21 oktober. Så den har nog inte lämnat Apple ännu. Men i går stod det ju som du skriver fortfarande bara oktober. Nu finns i alla fall ett ungefärligt datum.

Det står beräknad leverans 16 oktober på min, men den är skickad med post från Holland igår. De uppskattar nog bara transporttiden till 1 vecka. Gissar att den dyker upp inom några dagar. Post inom EU brukar inte ta mer än 2-3 dagar.

Jag har nog inte förtstått detta helt. Jag beställde en ny iPhone med Lightning-kabel genom Telia - får jag bara USB-kabel eller ingår den vanliga vägg adaptern också?

Ursprungligen av WhereTheStoryEnds:

Jag har nog inte förtstått detta helt. Jag beställde en ny iPhone med Lightning-kabel genom Telia - får jag bara USB-kabel eller ingår den vanliga vägg adaptern också?

Du får laddare med USB - Lightning kabel med iPhone 5.

Ursprungligen av theplague:

Kan vi försöka ge tips på vart man kan beställa/köpa lightning-kabeln/laddaren?
Där det inte är väntetid alltså.

Tele 2 butikerna - 169:-
Fanns gott om dom när jag var i en för några dagar sedan.
Telenor butiker - 249:- Lite dyrare........

Tack för klargöranden, tips och kommentarer.
Tror ni man borde hitta kabeln på MediaMarkt, Elgiganten etc?

Ursprungligen av theplague:

Tack för klargöranden, tips och kommentarer.
Tror ni man borde hitta kabeln på MediaMarkt, Elgiganten etc?

Jag kollade på MediaMarkt i helgen - fanns inget . Försäljaren sade "om ca. 2 veckor finns det". Skulle tro att samma gäller Elgiganten.

Köpte 2 st Lightningkablar på MediaMarkt i Norrköping nyss. De hade fler.

Ursprungligen av theplague:

Köpte 2 st Lightningkablar på MediaMarkt i Norrköping nyss. De hade fler.

Norrköping kanske fungerar bättre än Kungens Kurva och Heron City. Eller också visste inte säljaren vad han pratade om. Dom brukar annars vara mycket snabba på nya Apple produkter - och stor sortering. Mig gjorde det inget - köpte ju på Tele 2 för 169:- Vad tog MediaMarkt - samma kanske.

Ursprungligen av adress@mac:

Norrköping kanske fungerar bättre än Kungens Kurva och Heron City. Eller också visste inte säljaren vad han pratade om. Dom brukar annars vara mycket snabba på nya Apple produkter - och stor sortering. Mig gjorde det inget - köpte ju på Tele 2 för 169:- Vad tog MediaMarkt - samma kanske.

169:-/st, fick du 2st för det priset?

Ursprungligen av theplague:

169:-/st, fick du 2st för det priset?

Nej - det hade varit en lysande affär. 2 kommer nog från Tele2

169kr/st är inte direkt dyrt med tanke på att tredje parts gamla dock-kbabeln kostar 99....

Ursprungligen av wilhelmsson:

169kr/st är inte direkt dyrt med tanke på att tredje parts gamla dock-kbabeln kostar 99....

Nej tycker jag inte - men 249:- på Telenor - det är dyrt. Nästan 48% dyrare än Apple och Tele2.

  • Superhjälte
  • 2012-10-10 20:45

Jag köpte både kablar och laddare hos Digital Inn på Sveavägen, Stockholm. Har även sett Lightningkablar hos Telenor i Västermalmsgallerian.

Fick sms nu från Apple - Lightningadaptrar skickade idag. Så nu börjar det röra på sig också där.

Kollade på Tradera ikväll - mest för skoj skull . Helt otroligt - massor av kopior (skräp) på Lightning produkter redan. Även Magic Mouse osv. Kopior från samma säljare. Han annonserar även BookBook fodral till iPhone 5 - som inte finns på marknaden ännu. Många kommer att bli besvikna framöver. Skit är det - rent ut sagt.

Ursprungligen av adress@mac:

Kollade på Tradera ikväll - mest för skoj skull . Helt otroligt - massor av kopior (skräp) på Lightning produkter redan. Även Magic Mouse osv. Kopior från samma säljare. Han annonserar även BookBook fodral till iPhone 5 - som inte finns på marknaden ännu. Många kommer att bli besvikna framöver. Skit är det - rent ut sagt.

Nu är han avstäng och kontot borttaget från Tradera. Rättvisan har segrat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 14:43

Fick precis min lightning-adapter i brevlådan från Apple.se. Lite plast för mycket pengar....

Ursprungligen av FreddeB:

Fick precis min lightning-adapter i brevlådan från Apple.se. Lite plast för mycket pengar....

Håller med - fick min idag - 2 dagar innan utlovad leverans. Men som sagt - den innehåller ju lite elektronik också. Dessutom fungerar den - kanske till skillnad från kopior som finns ute redan. Provade ladda - inga problem, men det var väl självklart. Provade med iTunes och iPhoto - heller inga problem. En räcker dock för mig.

Och jag fick mina 4 adaptrar i posten idag. Mer plast för ännu mer pengar. Det är åtminstone kvalitetsplast.

Bevaka tråden