Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud genom HDMI-adapter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-08 22:24

Tjenixen.

Köpte en Thunderbolt-HDMI-adapter på ebay för att få bild från min 13" MBP till TVn. Blev en självklar besvikelse när jag playade en film och ljudet kom från datorn och bilden från TVn.

Då jag är relativt ny på mac har jag ingen aning om inställningar i "Ljud" eller något i den stilen.
Har jag varit slarvig och köpt en adapter som inte skickar med ljudet, kan datorn helt enkelt inte göra det eller finns det en inställning för det?

Mvh Echelun

gå in i systeminställningar > ljud > välj fliken "ljud ut" och välj din tv i listan över ljudenheter istället för datorns inbyggda högtalare

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-08 22:40

Om det var så enkelt så tackar jag

Jag snor din tråd lite. Jag har en Thunderbolt-HDMI kabel, också från eBay, mellan min Philips tv och MBP från 2011. Funkar perfekt förutom att bilden flimrar till ibland och blir rosa/grön och efter en stund blir normal igen. Samma kabel och dator fungerar på andra televisioner och andra Macar fungerar på min tv. Väldigt märkligt. Någon som känner igen problemet och hittat en lösning?

  • Medlem
  • 2012-10-09 14:05
Ursprungligen av Echelun:

Tjenixen.

Köpte en Thunderbolt-HDMI-adapter på ebay för att få bild från min 13" MBP till TVn. Blev en självklar besvikelse när jag playade en film och ljudet kom från datorn och bilden från TVn.

Då jag är relativt ny på mac har jag ingen aning om inställningar i "Ljud" eller något i den stilen.
Har jag varit slarvig och köpt en adapter som inte skickar med ljudet, kan datorn helt enkelt inte göra det eller finns det en inställning för det?

Mvh Echelun

För mig lossnar det om jag startar om programmet jag ska spela upp film genom efter att dator och tv är sammankopplade. Om jag inte startar programmet efter kopplingen får jag ofta bara bild i tv men ljudet från datorn. Systeminställningarna har jag aldrig rört i det här sammanhanget.

1
Bevaka tråden