Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arkivera kvitton o.d.?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2012-10-08 15:06

På min pc hade jag ett program där jag kunde scanna in kvitton, garantipapper, viktiga papper osv och bilden av dokumentet sparades som en pdf. Sen kunde jag sätta taggar, nyckelord, skapandedatum osv och den infon sparades i en databas för att kunna söka efter ett visst dokument. Jag kunde även importera pdf-filer och behandla dom på samma sätt.

Nu kör jag Mac. Så jag undrar om det finns något motsvarande för Mac? Det är bra men är inte ett absolut krav att det är pdf:er men det är ett krav att filerna programmet skapar ska vara läsbara utanför programmet så att jag i alla fall kan behålla mina filer om jag slutar använda programmet. Jag har nu i min Mac alla pdf:er som programmet på pc:n skapade.

Om ni fattar vad jag är ute efter, har ni nåt bra förslag? Det behöver inte vara gratis men jag är tacksam om priset inte innehåller mer än tre siffror...

Evernote är ett bra alternativ, du kan lägga in PDF'er där och göra dem sökbara. Programmet är gratis, och du kan lägga på premium-variant beroende på hur mycket du ska nyttja programmet.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2012-10-08 15:43

Hahaha! Ursäkta att jag skrattar men grejen är att jag har redan Evernote... Jag har dock hittills bara använt det för att göra noteringar i. Låter som det är dags att utforska det lite mer.

Eller finns det fler förslag?

Aldrig provat, men värt en koll?

Paperless | Mariner Software

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2012-10-08 15:57

Det där ser vid en första titt ut precis som ett sånt program jag söker! Då har jag två förslag att kolla... fler?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2012-10-08 17:48

Tackar!

  • Medlem
  • 2012-10-08 20:44

Yep, kanske?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2012-10-08 21:27

Oj! Nu börjar det bli komplicerat! Tack för alla förslag, såvida inte någon känner att något väsentligt program är utelämnat i listan så tror jag det räcker nu. Annars klarar jag aldrig av att bestämma mig...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2012-10-09 10:43

...och vinnaren är: Yep. Varför? Det jag fastnade för var två saker:

"Don’t worry about Yep ‘taking over’ because unlike some other applications, Yep does not store any data in a database, or move your files into any special folder or package. Edit, save and manage documents anywhere on your system."

"Yep 3 has been rewritten to use the new Mountain Lion operating system and uses industry standard OpenMeta tag conventions so that you can share tags across numerous programs."

...och jag kör ML...

Så, som de säger norröver, "hä bar å köp!"

Än en gång, tack för hjälpen alla!

1
Bevaka tråden