Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockan vägrar stanna i dolt läge

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger. Har för mig att problemet uppstod vid uppdatering till 10.8.2. Har en mbp från mitten av 2010. Uppstår endast efter att jag har stängt locket och att den har gått in i sleep mode.

Har testat att reparera skrivrättigheterna, men mer vet jag inte vad jag kan göra (förutom att återställa den).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-07 15:16

Det borde finnas en preferensfil för dockan, i Biblioteket hittade jag bara: Application Support/ Dock/
i mappen dock finns en fil, vet inte om det är den som styr dockan? För andra program och inställningar finns ".plist" i foldern Cache men där hittade jag inget för dockan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-07 15:21

Efter lite mer letande, i Bibliotek/ Preferences: där finns filen: com.apple.dock.plist
Det borde vara den som styr dockan. Jag skulle ha testat att ta bort den (flytta den till en annan mapp tillfälligt), då borde en ny "com.apple.dock.plist" skapas och då ska det förhoppningsvis funka.

Dum som jag är så slängde jag den gamla .plist:en. Nu startar den bara i säkert läge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-07 16:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Dum som jag är så slängde jag den gamla .plist:en. Nu startar den bara i säkert läge

Menar du att datorn bara startar i felsäkert läge, eller är det dockan som bara visas när du startar upp i felsäkert läge?

Ursprungligen av stile:

Menar du att datorn bara startar i felsäkert läge, eller är det dockan som bara visas när du startar upp i felsäkert läge?

Datorn startar endast i felsäkert läge.

Bockade ur att dockan ska döljas, nu verkar den starta upp som den ska. Ska testa igen.

EDIT: Nu bootar den. Ska bara testa om dockan åker upp efter sleep.

EDIT#2: Nu verkar det fungera. Tack stile

Senast redigerat 2012-10-07 17:05

Nope, fortfarande problem. Idéer någon?

EDIT: Tror jag löste det. Jag hade Plex Media Client igång vilket fifflade till det hela.

Senast redigerat 2012-10-20 20:19
1
Bevaka tråden