Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar musik från Itunes.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-05 11:00

Av okänd anledning försvann fruns inköpta musik från Itunes för ett tag sedan.
Jag minns tyvärr inte om det var i ett byta av Iphone eller någon uppgradering av Itunes/osx.
Men i vilket fall är all inköpt musik borta.
När vi försöker köpa skivorna igen kan vi inte det för vi har ju redan köpt dom en gång.
Dock finns dom inte med i "köpt" så vi kan inte tanka ner dom igen.

Någon som har nån bra ide på hur man löser detta?

Ursprungligen av DonLKSAB:

Av okänd anledning försvann fruns inköpta musik från Itunes för ett tag sedan.
Jag minns tyvärr inte om det var i ett byta av Iphone eller någon uppgradering av Itunes/osx.
Men i vilket fall är all inköpt musik borta.
När vi försöker köpa skivorna igen kan vi inte det för vi har ju redan köpt dom en gång.
Dock finns dom inte med i "köpt" så vi kan inte tanka ner dom igen.

Någon som har nån bra ide på hur man löser detta?

Musik får man bara ladda ner 1 gång. Slarvar man bort filen får man snällt köpa den en gång till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-05 22:56

Men det har de väl ändra på? Jag kan i vart fall se all musik jag köpt under Purchased, Music, All Song
Klickar jag på "Not on this computer" uppe till höger kan jag se de som inte finns på denna datorn och ladda ner
Det som krävs är att man är inloggad på rätt konto och sedan klicka på allt - vilket gör att man inte kan få se "allt" på ett annat konto under 90 dagar.
Så jag tror att det kan vara idé att kolla en gång till, speciellt under "All songs" och under "Not on this computer"

Ursprungligen av Katinka:

Men det har de väl ändra på? Jag kan i vart fall se all musik jag köpt under Purchased, Music, All Song
Klickar jag på "Not on this computer" uppe till höger kan jag se de som inte finns på denna datorn och ladda ner
Det som krävs är att man är inloggad på rätt konto och sedan klicka på allt - vilket gör att man inte kan få se "allt" på ett annat konto under 90 dagar.
Så jag tror att det kan vara idé att kolla en gång till, speciellt under "All songs" och under "Not on this computer"

Är det ett svenskt iTunes-konto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-07 01:52

Nej, amerikanskt så det kanske gör skillnad
Men rysligt dumt att det inte finns för svenska konto

Ursprungligen av Katinka:

Nej, amerikanskt så det kanske gör skillnad
Men rysligt dumt att det inte finns för svenska konto

På amerikanska konton går det som du beskriver att ladda ner musiken igen, men inte på svenska.

Är hon fortfarande auktoriserad på itunes har för mig att jag sprungit in i den muren en gång? Annars kan du alltid köra en rövare och ringa Apple support och höra om de kan hjälpa dig.

1
Bevaka tråden