Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågan: Är du säker på att du vill logga ut - bugg eller feature?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-05 23:20

Eftersom jag oftast loggar in här från gemensamma datorer så loggar jag ut när jag är klar. På senaste tiden har det börjat dyka upp en fråga "Är du säker på att du vill logga ut?". Jag fattar inte vitsen med den. Om jag klickat på "Logga ut" så är det ju för att jag vill logga ut.

Okey, visst kan jag göra ett extra klick men det är irriterande och påminner om popup:er på en helt annan sort sidor.

Skulle gissa att den lades in avsiktligt en gång i tiden, men det är inget som är tänkt att finnas kvar i uppgraderingen vi arbetar med.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-10-05 23:31

Jag loggar aldrig ur och var tvungen att testa.

Haha. Ja, där kom den. Popup:en.

Jag är av tron att popuper ofta görs för att den som gör dem hur man gör.

Tips till 99mac:
Istället för popup kommer man till en sida som säger ”vill du inte logga ut, tryck här. Annars loggas du ut om XX sekunder”.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-06 00:36

Personligen så klickar jag alltför ofta snett och så länge logga ut / stäng av / ta bort av något slag ligger i närheten av det jag egentligen vill klicka på så är jag rätt tacksam för en sådan ruta.
Mycket av min fumlighet tänker jag skylla på att jag använder mycket remote desktop / mus från mobilen / etc som laggar en del

1
Bevaka tråden