Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ändra gruppering av telefonnummer i Kontakter.app?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-10-02 14:12

I mina Kontakter grupperas telefonnummer dåligt, tycker jag. Ett femsiffrigt nummer vill jag till exempel ha så här: xxx xx, inte xx xx x som Kontakter vill. Jag vet dock inte hur jag ändrar detta. Jag kan gå in i Redigera och genomföra min ändring, men när jag sparar återgår telefonnumret till oönskad ordning igen. Mina Kontakter synkas med iCloud och där går det att få det så som jag vill ha det. Alltså: hur ändrar jag grupperingen av telefonnummer i Kontakter.app?

Kontakter 7.1
MacOS 10.8.2

Under inställningar i kontakter på din Mac, så finns det ett alternativ som heter telefon, där kan du ändra format. Du kan då välja anpassad. Jag antar att det löser dina problem?
/andreas.

Ursprungligen av kaptenkirk:

Under inställningar i kontakter på din Mac, så finns det ett alternativ som heter telefon, där kan du ändra format. Du kan då välja anpassad. Jag antar att det löser dina problem?
/andreas.

Något sådant hittar jag inte hos mig. Skärmdump?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-05 21:39

Det har funnits tidigare, men verkar vara borttaget...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-10-05 23:30

Tack för försöket, men alternativet Telefon verkar som sagt vara borttaget. Fler tips?

1
Bevaka tråden