Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macbook pro fastnar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej min mac fastnar och äpplet snurrar. det är en macbook pro osx 10.7.5. Den segar och låser sig så ända sättet är att slå av datorn och starta om den. ruskigt irriterande. är det virus eller finns det nåt program som kan rensa om det är så? Detta är min första mac.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-05 21:22

Låter som problem med hårddisken.
En kontroll med Diskverktyg kan ge mer information.

Kolla även status på disken (S.M.A.R.T) inne i Diskverktyg.

Ursprungligen av chargerhell:

Hej min mac fastnar och äpplet snurrar. det är en macbook pro osx 10.7.5. Den segar och låser sig så ända sättet är att slå av datorn och starta om den. ruskigt irriterande. är det virus eller finns det nåt program som kan rensa om det är så? Detta är min första mac.

Menar du i uppstarten? Du kommer inte ens in i OS X?

Mycket riktigt det står macintosh hd var skadad och behöver repareras. är det svårt att göra detta. jag är inte så haj på mac. men man får lära sig.

Ursprungligen av chargerhell:

Mycket riktigt det står macintosh hd var skadad och behöver repareras. är det svårt att göra detta. jag är inte så haj på mac. men man får lära sig.

Kör en reparation med Skivverktyg. Har du tur funkar det. Annars är det hårddiskbyte som gäller.

Körde en reparation och det verkar funka. hårddisken felfri stod det. får se om den blir nå bättre. tack för hjälpen. Jag har inte haft datorn mer än 8 månader. så man blir lite nervös att den ska paja redan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-07 17:19

Då har du ju garanti
Du har väl en backup också?

Jo det har jag. finns det nån app som gör att macen blir snabbare?

Ursprungligen av chargerhell:

Jo det har jag. finns det nån app som gör att macen blir snabbare?

Du kan alltid byta till en SSD-disk. Finns en tråd här på 99mac med mycket info om det. Bara att söka.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-11 08:03

Nej, hade det varit så enkelt....
Skulle du starta en app skulle ju datorn få ännu mer att göra och därmed bli ännu långsammare. Så det du bör se till att ha så få saker igång samtidigt.

Dagens tips för omätlig rikedom - skriv en app som gör datorn snabbare. Sälj för 499:- till miljontals användare. Bli miljardär.

haha fint d pmarriott.

1
Bevaka tråden