Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ihop min Iphone med en airport utan att tappa internet på iphonen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är ny på detta forum, har en fråga angående att koppla ihop min Iphone med en airport, problemet som uppstår är följande, när jag kopplar upp med wifi mot min airport så kopplar mitt internet på Iphonen ner och då kan jag ju inte lyssna på tex Spotify, är det någon som kan hjälpa mig med detta problem? är tyvärr nybörjare när det gäller nätverk mm så förklara gärna så en 1 åring förstår

Ursprungligen av swespaiens:

Hej

Är ny på detta forum, har en fråga angående att koppla ihop min Iphone med en airport, problemet som uppstår är följande, när jag kopplar upp med wifi mot min airport så kopplar mitt internet på Iphonen ner och då kan jag ju inte lyssna på tex Spotify, är det någon som kan hjälpa mig med detta problem? är tyvärr nybörjare när det gäller nätverk mm så förklara gärna så en 1 åring förstår

Är det måhända en iPhone 5?
Kolla den här tråden: http://www.99mac.se/iphone-ipad/298254-wifi-buggen-i-iphone-5-a.html

Jag har en 4s med OS6 men jag har tyvärr lyckas inte lösa problemet har ju samma fenomen på min dator en pc med 3g dongle när jag slå på wifi kopplas mitt internet ner på samma sätt, både iphonen och dator tror att airporten är internet uppkopplingen börjar bli rejält sur jag inte ska kunna lösa ett enligt mig enkelt problem

Du försöker använda din iPhone som 3G-modem för att din AirPort ska få Spotify via iPhonens internet? Ganska säker på att det inte går. Vad gäller din dator kan du eventuellt dela ut din 3G-dongel på datorns WiFi. Vet inte hur det funkar på PC.

Möjligen kan du aktivera telefonens internetdelning och ansluta AirPort till telefonens WiFi-nät.

Det jag vill uppnå är att vara uppkopplad med min airport och samtidigt ha internet uppkopplat så jag kan använda Spotify, alt.1 använda min Iphone och mobilens internet mot airport, alt. 2 är att kunna använda min pc som har internet uppkoppling via en 3g dongle. men direkt när jag slå på wifi på både Iphone/PC så tappar jag ju internet uppkopplingen samma sekund som airporten blir aktiv

1
Bevaka tråden