Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper ytterligare uppdatering för OS X 10.8.2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Och de har även släppt en motsvarande "kompletterande uppdatering" för 10.7.5.

Artikel hos MacRumors om uppdateringarna

Senast redigerat 2012-10-05 11:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-05 10:20
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och de har även släppt en motsvarande "kompletterande uppdatering" för 10.7.5

Jo....;)

OS X Lion 10.7.5 Supplemental Update

Är ni helt seriösa? Hur många här har 64 GB internminne på sin dator?

Och hur många Macar finns det ens som kan konfigureras till så mycket?

Alltså, påstår du att den här uppdateringen är helt värdelös för alla andra datoranvändare?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetsminne

Dessutom, enligt wikipedia kallas det för arbetsminne eller primärminne.
(ibland, av historiska skäl, internminne)

Ursprungligen av pick-me-up:

Är ni helt seriösa? Hur många här har 64 GB internminne på sin dator??

Nej, det är kanske inte så många.

Men vad menar du? Ska Apple låta bli att åtgärda buggar, bara för att det inte är tillräckligt många som har den konfigurationen?

Ursprungligen av pick-me-up:

Alltså, påstår du att den här uppdateringen är helt värdelös för alla andra datoranvändare?

Vem har påstått det? Eller är detta någon slags kritik mot att artikelskribenten bara väljer att fokusera på en av punkterna som har fixats i den här uppdateringen.

Ursprungligen av pick-me-up:

Dessutom, enligt wikipedia kallas det för arbetsminne eller primärminne.
(ibland, av historiska skäl, internminne)

Artikeln använder ju samma ord som du, dvs internminne. Så till vem är det påpekandet riktat?

Det är bra Jesper att du tar seriöst med det här ; ) Men det var inte menat som en krigsförklaring …

Jag hakade bara på ingressen … Har du mer än 64 gigabyte internminne i din Mac?

Finns det ens en Mac i dag som kan hantera så mycket minne? Var det så relevant att man skulle använda det som ingress?

Ursprungligen av pick-me-up:

Det är bra Jesper att du tar seriöst med det här ; ) Men det var inte menat som en krigsförklaring …

Jag hakade bara på ingressen … Har du mer än 64 gigabyte internminne i din Mac?

Finns det ens en Mac i dag som kan hantera så mycket minne? Var det så relevant att man skulle använda det som ingress?

Jag tycker iofs att det är en kul grej att ha med. Just för att det inte är speciellt vanligt att man har mer än 64 GB. Man kan skriva en artikel om en sportbil som kostar 10 miljoner och ha "Har du 10 miljoner över till en bilajävel?" i ingressen utan att för den sakens skull diskvalificera alla som inte har 10 miljoner att handla bil för från att läsa artikeln.

@pmarriott

Jo visst. Men det är en stor skillnad, IMHO, då det finns många bilar som kostar över 10 miljoner och även mycket mer. Men det finns mig veterligen inte en enda Mac som kan ha 64 GB.

Det var det som jag opponerar mig emot. Annars borde det framgå lite tydligare att artikelförfattare hade lite humor i tanke när han skrev detta.

Ursprungligen av pick-me-up:

@pmarriott

Jo visst. Men det är en stor skillnad, IMHO, då det finns många bilar som kostar över 10 miljoner och även mycket mer. Men det finns mig veterligen inte en enda Mac som kan ha 64 GB.

Det var det som jag opponerar mig emot. Annars borde det framgå lite tydligare att artikelförfattare hade lite humor i tanke när han skrev detta.

Apple - Mac Pro - View all the technical specifications.

Okej, jag hade fel … Det finns tydligen.

Men ändå, fattar inte meningen med ingressen: Har du mer än 64 gigabyte internminne i din Mac?

Ungefär samma i bilvärlden skulle då vara: Har du mer än 1000 hästkrafter i din bil? Då kan detta vara en uppdatering värd att titta närmare på …

Men det är min åsikt, och det står jag för. Vad andra anser, det är upp till dem. Hur som helst, bra att det blir lite fart på diskussion, alla fall. ; )

1
Bevaka tråden