Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lägenhet i Lund

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag ska plugga i Lund nu till hösten. Om någon vet något om lägenhet där eller i Malmö eller har bra tips kan Du väl höra av dig.

3200 kr/månad, hyresrätt. Även i andra hand.

Alt. 3-rummare, 2500 kr/person.

Hör av dig.

Senast redigerat 2003-07-11 19:02
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-09 00:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
Hej, jag ska plugga i Lund nu till hösten. Om någon vet något om lägenhet där eller i Malmö eller har bra tips kan Du väl höra av dig.

Som jag sagt till någon annan här, Blocket är billigt och bra, folk hör av sig om du sätter in en annons, folk sätter också dagligen in uthyresannonser, sydsvenskan är också bra, svårare att ringa på lägenheter där då det alltid är ett tiotal som gjort det innan dig, studenter står inte heller högt i kurs.. men om du sätter in en egen annons ca 300 kronor per 60 "nedslag" tror jag det kostar.

cheers
/Peter snart Malmöbo

  • Avstängd
  • 2003-07-09 08:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
Hej, jag ska plugga i Lund nu till hösten. Om någon vet något om lägenhet där eller i Malmö eller har bra tips kan Du väl höra av dig.

Sök lite utanför Lund Södra Sandby t.ex.
orkar du pendla så finns det lägenheter i Sjöbo

Vad har du för budget för hyra?
Detta är väsentligt för att få svar som kan hjälpa dig.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 00:08

Finns lägenheter i Landskrona med skulle jag tro, pendlar själv mellan lund o landskrona varje dag. Dock inte lika lätt nu som innan men finns nog hos La Hem om du inte har massa skulder för då blir de inte lika lätta att få bostad hos.

Verkar helt omöjligt att hitta

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 13:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
Verkar helt omöjligt att hitta

Kollat i grannkommunerna då?
Lund är svår att hitta speciellt innan kurserna startat ju, kävlinge har studentlägenheter med vet jag

Kan du hjälpa mig litet? Jag hittar ingen bra karta och jag kan inte Skåne

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 14:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
Kan du hjälpa mig litet? Jag hittar ingen bra karta och jag kan inte Skåne

Jag ska till Stockholm över helgen, kommer hem på Söndag kan väl ta och leta efter en karta åt dig på nätet den dagen. Annars prova skane.se eller skanetrafiken.com de kanske har.

Städer som du kanske kan tänka dig
Lund, Malmö(Förort till Lund om du inte vet vad malmö är), Landskrona, Kävlinge, Helsingborg.
Alla orter har tåg till Lund medans Landskrona och Malmö också har buss, bussen i Landskrona är bara för de som ska till sjukhuset och har papper på att de får åka med den, medans Malmö bussen är allmän och går hela tiden nästan(Var kvart kommer det t ex in en buss från Malmö till Kårhuset i Lund)

Lycka till.

Tack!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 14:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
Tack!

Vad ska du studera?

Kemiteknik, civilingenjör.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 14:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
Kemiteknik, civilingenjör.

Ush inte ingenjör, ah skämtar bara. Det är säkert en bra utbildning, går själv på Naturvetenskapliga fakulteten och läser Datavetenskap, vi delar en del kurser med LTH faktiskt om jag ska vara helt ärlig

Aha. Du kan väl fråga runt om någon har en vrå de kan ställa en liten grön kub i

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 14:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
Aha. Du kan väl fråga runt om någon har en vrå de kan ställa en liten grön kub i

Antar du kollat på AF bostäder om de har något i Lund?
(Jag själv bor hos min morsa i Landskrona, pendlar istället. Blir billigare så)

Jag har kollat och ställt mig i kö. Nr 26, 28 och 30.

"Välkommen till AFB, klockan är 14:25 och du är nr 26 i kön."

"Välkommen till AFB, klockan är 14:35 och du är nu nummer 768 i kön."

  • Medlem
  • 2003-07-11 15:58

Jag tycker helt klart att Helsingborg är alldeles för långt bort om man skall pendla. Jag har gjort det i ett år och det var inte roligt. Nä försök hitta något i Malmö eller Lund, det går om man ligger i och fixar och trixar.
Lycka till kuben!

För att få gensvar så kan det eventuellt vara av intresse för hyresvärd vad du har tänkt för hyra? alternativt hur många som kan tänkas dela på hyran mm.

AFB är ingen rolig hyresvärd. Man blir dåligt behandlad. Har varit otroligt mycket klagomål. Fast gemenskapen är rätt skoj på korridorrummen och studentområdena .

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-07-12 17:11

Ett klassiskt AFB-trick är att ta betalt för icke utförd städning från utflyttade för att sedan inte göra någonting.

Men jag håller med, det kan vara väldigt kul (och intensivt) att bo på korridor.

Könr 34, 28, 30. Jag räknar inte med AFB.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-12 22:27

Tack, jag håller Bopoolen under uppsikt. Några fler idéer

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 22:36

Om hbg är för långt bort beror väl på hur många dagar i veckan man pendlar och hur nära man bor till stationerna med. HBG är trevligt med söder och hela alltet. Ändån är min hemort min favorit. Malmö har också sina fördelar T ex många bussar till lund samt 10min till lund med tåg. Tar väl 25min med pågatåg från landskrona till lund eller 15 om man har tur med øresundståget

  • Medlem
  • 2003-07-13 23:10

Jag har bott i Lund i 23 år det räckte mer än väl. Det där stundentikosa står en upp i halsen till slut. Värdelös sommarstad också. Men visst den är lite gullig på nått sätt.

Men är man nytillkommen stundent är det faktiskt att rekommendera att bo i Lund (eller i dess närhet) annars kan det kanske bli lite svårare med det sociala.

Landskrona känner jag lite dåligt till, ett trevligt fotbollslag och ett bra raggaband samt att man kunde pilka torsk från en båt som utgår från hamnen. Har det inte varit en del rudeboys som har härjat där också på senare år? Sen tar kunskaperna slut. Vad är fördelarna med Landskrona?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 23:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av apu
Jag har bott i Lund i 23 år det räckte mer än väl. Det där stundentikosa står en upp i halsen till slut. Värdelös sommarstad också. Men visst den är lite gullig på nått sätt.

Men är man nytillkommen stundent är det faktiskt att rekommendera att bo i Lund (eller i dess närhet) annars kan det kanske bli lite svårare med det sociala.

Landskrona känner jag lite dåligt till, ett trevligt fotbollslag och ett bra raggaband samt att man kunde pilka torsk från en båt som utgår från hamnen. Har det inte varit en del rudeboys som har härjat där också på senare år? Sen tar kunskaperna slut. Vad är fördelarna med Landskrona?

Jag tror att den som ska studera i Lund så är inte Landskrona den som de flesta vill bo i, de flesta vill ha en större stad(Inte för att vår är så extremt liten men HBG och Malmö är betydligt större och fler affärer samt uteställen).

Fördelen med Landskrona är väl den trevliga miljön, för datortokiga(t ex 99mac medlemar) finns det BBB på många lägenheter t ex Landskrona Hems. Gillar man Hven så är det en ö innanför Landskrona kommuns gräns. Landskrona BoIS är trevligt lag precis som du skrev och trevlig publik(Sägs det, kollar inte själv så mycket). Sen har vi krogrunder i Landskrona med, samt på sommarna brukar vi ha Landskrona Karnevalen(Antal knallar samt andra nöjes saker är nästan i antalet med Helsingborgs, skillnaden ligger i antalet besökare(förra året snudde HBG massor av folket då det krockade). En annan skillnad är att Landskrona är mer kompakt medans Helsingborg är väldigt utspritt när de har sin festival eller vad de kallar det.)

Iom att det är mer kompakt så känns det ändån som att Landskrona har minst lika många personer(Där brukar bli många faktiskt fast nog inte lika många egentligen). På senare år har kommunen dock gjort om denna bit liten och i år blev det ingen karneval :/. Vi får istället små tillfällen med tivoli besök, tradigt men sant. Rot rock är det också i landskrona, trevligt med scen och lite musik ja vi har det mesta, men det har nog de andra städerna med. Allt handlar om en smaksak, sen propagerar man väl för Landskrona mycket för att man trivs där efter sin uppväxt.

(Lite gansters liknande företelse har vi haft japp, förhoppningsvis vänder det väl nu när polisen i skåne börjat inse att Landskrona inte är någon förort till Helsingborg utan en egen relativt stor kommun.)

PS Jazz festival var det denna helg dock blev det en flopp.

  • Medlem
  • 2003-07-14 00:08

Det låter trevligt. Jag hade faktiskt tänkt ta mig dit på lördag.

Rotrock
Reggae- och rockfest i Teaterparken 19/7 kl. 15.00-01.00. En helkväll med Desmond Foster, The Mo, Jogi, Svenska Akademin, The Forsaken, Non working generation och lokala band. Fri entré.

Låter som något som man inte skall missa

  • Oregistrerad
  • 2003-07-14 00:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av apu
Det låter trevligt. Jag hade faktiskt tänkt ta mig dit på lördag.

Rotrock
Reggae- och rockfest i Teaterparken 19/7 kl. 15.00-01.00. En helkväll med Desmond Foster, The Mo, Jogi, Svenska Akademin, The Forsaken, Non working generation och lokala band. Fri entré.

Låter som något som man inte skall missa


Teaterparken ligger vid europas mittpunkt mitt emot pennan, vid AG's i parken ligger nya skånska teatern(heter något nytt nu men det är den iaf)

1
Bevaka tråden