Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare till min Powerbook 12"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-11 14:31

Tja grabbs.

Tänkte investera i ett par högtalare till min Powerbook 12". Vilka rekommenderar ni ? Har spanat in JBL Creature och Herman Kardon Soundsticks men jag har inte en susning om hur de låter. Är beredd att lägga några slantar imellan, vill ha bra högtalare. Vad ska man köpa?

Hadé

Udo

Båda tycker jag låter okej för att vara datorhögtalare. Bäst att du försöker få lyssna på dem själv så att de passar dig.

Creature ser jävligt coola ut! De små högtalarna är verkligen små. Så på så sätt passar de till Powerbooken.
Samt att de är i liknande färg!

Soundsticks har ett bra ljud de med. Passar nog inte lika bra till en Powerbook.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-11 15:20

Har spanat runt lite nu och läst tidigare disskutioner här på forumet.

Det står mellan Altec Lansing 2100, för 1000:- på Apple Store. De verkar bra, samt JBL Creature för 1500:-

Vad tycks? Några förslag?

Blev lite köpkåt så här inför helgen,

Ett stycke JBL Creature beställda!

Senast redigerat 2003-07-11 15:58
  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 17:29

Hur lätta är kreaturen att ta med sig?
Jag tänkte köpa högtalare att koppla ihop med ipodens dockningstation när man semestrar eller liknande. Man vill ju ha så smidiga och små saker som möjligt att packa ner när man reser.
Vet ni några andra som skulle platsa brevid en iPod?

Köpte mig ett par Cambridge Soundworks-högtalare från Creative för strax under tusenlappen. Två små satelliter och en långsmal sub. Låter kanon för det priset.
Just den modellen verkar vara utgången ser jag vid en snabb titt på hemsidan, men allra bäst är ju trots allt att ta sig till en butik och lyssna. En 12:a är ju inte så bökig att släpa med.

1
Bevaka tråden