Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska köpa ny iMac när var senaste uppdateringen?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa ny iMac när var senaste uppdateringen?

Ska man vänta eller köpa.

Tycker det är dålig kvalite på Mac den höll bara i 3 år och 4 månader vilket skräp vore kul att höra hur länge eran Mac har hållit.
Tycker 5 år ska dom väl klara innan dom blir trasig. Skärp er Mac buuuuu.:confused:

Ursprungligen av garpenklint:

Ska köpa ny iMac när var senaste uppdateringen?

Ska man vänta eller köpa.

Tycker det är dålig kvalite på Mac den höll bara i 3 år och 4 månader vilket skräp vore kul att höra hur länge eran Mac har hållit.
Tycker 5 år ska dom väl klara innan dom blir trasig. Skärp er Mac buuuuu.:confused:

Det är inget fel i att använda punkt, stor bokstav och kommatecken.

Vad gick sönder på din Mac då? 3 år är lång tid för mig. Du skriver inte vad det var för Mac du hade innan, men jag gissar att det var en iMac, eller?

Logic kortet och ja det var en iMac.
Jag har kört pc förut håller bättre men man förstår apples vinst intresse.

Ursprungligen av garpenklint:

Logic kortet och ja det var en iMac.
Jag har kört pc förut håller bättre men man förstår apples vinst intresse.

Men om du nu tycker att Apples datorer håller dåligt och att PC håller bättre, varför vill du då köpa en iMac? Du får ju nästan vilken kina-PC som helst för en femtedel av priset.

Ursprungligen av garpenklint:

Jag har kört pc förut håller bättre...

Har du några siffror som kan backa upp det påståendet?

Att du har haft en Mac som gick sönder efter 3 år, betyder ju inte att alla Macar går sönder efter 3 år.

Du verkar vara en av alldeles för många som använder en egen enstaka erfarenhet som om det vore tillförlitlig statistik.

Ursprungligen av garpenklint:

...men man förstår apples vinst intresse.

Antyder du att Apple använder sämre komponenter för att hålla nere livslängden, så att de kan sälja fler Macar?

Eller vad menar du?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du några siffror som kan backa upp det påståendet?

Att du har haft en Mac som gick sönder efter 3 år, betyder ju inte att alla Macar går sönder efter 3 år.

Du verkar vara en av alldeles för många som använder en egen enstaka erfarenhet som om det vore tillförlitlig statistik.

Antyder du att Apple använder sämre komponenter för att hålla nere livslängden, så att de kan sälja fler Macar?

Eller vad menar du?

Vi alla vet vad apple är bra på vinst och ja man kan tillverka saker som håller längre det har man visat flera gånger.

Senast på tv för någon månad sedan tog dom tag i det glödlamper som inte gick sönder kylskåp som höll i 30 år strumpbyxer som dom fick byta matrial på för att det inte blev någon vinst när dom inte gick sönder.

Dom visa om Mac på tv att musen skulle hålla i 2 år det var Steve Jobs krav.

Så jag Apple vet hur dom ska göra exempel går inte att byta batteri på iPaden man köper en ny mer vinst.

Och ja min PC gick mer än i 5 år sedan var den slut.

Ursprungligen av garpenklint:

Dom visa om Mac på tv att musen skulle hålla i 2 år det var Steve Jobs krav.

Detta sa Steve om den första musen de skapade på 70/80-talet.

Jag såg också dokumentären på kunskapskanalen för någon vecka sedan.

Ursprungligen av garpenklint:

Vi alla vet vad apple är bra på vinst och ja man kan tillverka saker som håller längre det har man visat flera gånger.

Vem har visat det? Om det har visats så många gånger så borde du väl kunna redovisa ett par källor. Helst en källa som kopplar detta till Apple på något sätt.

Ursprungligen av garpenklint:

Senast på tv för någon månad sedan tog dom tag i det glödlamper som inte gick sönder kylskåp som höll i 30 år strumpbyxer som dom fick byta matrial på för att det inte blev någon vinst när dom inte gick sönder.

Det är klart att det går att välja att bygga bättre eller sämre produkter. Men vad har det med Apple att göra?

Om du vill påvisa någon koppling till Apple, så får du nog komma med något mer konkret.

Ursprungligen av garpenklint:

Och ja min PC gick mer än i 5 år sedan var den slut.

Och vad ska det bevisa?

Min PowerBook G4 höll i 6 år. Min Power Mac G4 Cube höll i 10 år. Min nuvarande dator, en Mac Pro, är 4,5 år gammal.

Att du har haft en PC som höll i 5 år, och en Mac som bara höll i 3, är ingen statistik. Det är enstaka fall. Sånt händer.

När senaste uppdateringen var kan du se här:
Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Diskussion kring när nästa uppdatering kommer, och vad den uppdateringen eventuellt innehåller, pågår redan i ett par trådar:
http://www.99mac.se/foretaget-apple/290825-vilka-rykten-finns-kring-nasta-imac.html
http://www.99mac.se/imac-mac-mini-mac-pro/298092-imac-2012-a.html

Men du har väl inte sökt innan du startade den här tråden... Det brukar du ju inte göra....

Imac 2006: Död hårddisk inom 1 år. Dött nätaggregat inom 3 år. Båda gick på garanti.
Imac 2010: Rullar fint än så länge.

Då låter det som en PC är ett bättre val för dig än en Mac.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2012-10-04 19:14

Min iMac är 6 år, inga problem. Är du inte på fel ställe?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-04 19:18

Då kan jag berätta att min mamma har en iMac från 2005 och den rullar på utan problem så att din iMac bara höll i 3år är inget som gäller över lag, det var nog mer otur.

Då det redan finns en aktiv tråd om precis samma sak stänger vi här. Rykten, spekulationer och förfrågningar om nästa iMac passar i nedanstående tråd.

http://www.99mac.se/foretaget-apple/290825-vilka-rykten-finns-kring-nasta-imac.html

/Mod

1
Bevaka tråden