Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att högerklicka i Lion

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mark
  • 2012-10-01 11:56

Uppdaterade från Snow Leopard till Lion härom dan och sedan dess går det inte att högerklicka med musen. När jag trycker på höger musknapp blir det samma funktion som med vänster, dvs primär musfunktion, trots att det är inställt på sekundär funktion.
Någon som vet vad problemet är???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-01 16:45

Ställ om den till primär, och sedan till sekundär igen.

  • Medlem
  • Mark
  • 2012-10-01 16:51

Redan testat det utan resultat tyvärr

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-01 19:04

Testat att plugga in en annan mus?

  • Medlem
  • Mark
  • 2012-10-02 09:12

Det har jag också gjort. Själva musknappen funkar ju i sig bara att den reagerar som primärklick.

Ursprungligen av swempa:

Uppdaterade från Snow Leopard till Lion härom dan...

Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar? T.ex 10.7.5.

  • Medlem
  • Mark
  • 2012-10-02 11:17

Jag har alla uppdateringar

Ursprungligen av swempa:

Jag har alla uppdateringar

Jag fattar inte varför du inte valde Mountain Lion på en gång? Vad var vitsen att byta till Lion, som är dessutom dyrare?

Ursprungligen av pick-me-up:

Jag fattar inte varför du inte valde Mountain Lion på en gång? Vad var vitsen att byta till Lion, som är dessutom dyrare?

Det kan ju vara så att det handlar om en dator som klarar att köra Lion, men inte Mountain Lion.

@Jesper!

Naturligtvis, tänkte inte på det. Ska uppdatera själv till ML så fort jag vågar titta på saldot …

Jag Installerade precis om Snow Leopard följt av Lion på min MacBook pro och har precis samma problem. Mountain Lion är inget alternativ för mig, då det innebär att jag måste uppgradera flera andra program. Någon som har andra tips?

  • Medlem
  • Mark
  • 2012-10-03 22:34

Ingen som har en lösning på detta???

Antar att det är en magic mouse? Testa att ta väck/flytta undan filen ~/Library/Preferences/com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.mouse.plist Det är en fil som ligger i ditt bibliotek (håll nere alt, tryck på menyalternativet Gå i Finder och välj Bibliotek) och navigera dig fram till com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.mouse.plist
Filen återskapas nästa gång du lggar in/efter du startat om datorn. Du får gå och konfigurera musen i systeminställningar sen när datorn startat upp igen..

I värsta fall får du högerklicka som förr i tiden, genom att hålla nere control samtidigt som du klickar

  • Medlem
  • Mark
  • 2012-10-04 08:51

Det är en vanlig "sladd" mus

1
Bevaka tråden