Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Nya" 99.se... eller vänta... 99mac.se

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 11:04

Måste säga att det numera blir mer o mer sällan som jag går in här, förr var det dagligen men jag drar mig för att göra det.

Varför då kan man fråga sig.
Jo, det hela började när man började skriva "artiklar" som blev trådar med en länk till en "artikel" som lika gärna kunnat vara en tråd från början, nu blev det istället 3 klick och en popup för att kunna läsa en taffligt underbyggd recension eller liknande.
Sedan blev dessa artiklar mer av nyhetsrapportering, ofta rena kopior av redan existerande nyhetsreportage på andra sidor fast "omskrivna" av en anställd på 99.se.
Pricken över i blev när jag läste "artikeln" om Crystone som skulle vara hotade av konkurs... "artikeln" i sig uppdaterades hela tiden vilket tyder på dåligt underbyggd från början samt att den inte följde de etiska regler som pressombudsmannen satt upp för journalister och redaktörer.

Detta tillsammans med ett modererande av forumet som börjar gå över gränsen anser jag gör att jag besöker siten bara mer o mer sällan.
Har funderat på om jag skall skriva något om det eller bara skita i det och bara försvinna i det tysta... men nej, jag anser att det finns förbättringspotential i 99.se (vänjer mig inte vid 99mac.se) och vill därför delge mina synpunkter på forumet.

Jag anser inte att 99.se bör ha en egen "nyhetsredaktion" då det mesta som skrivs är nyheter som redan finns på nätet fast skrivna av riktiga journalister. Däremot kan de gärna få fortsätta göra tester då dessa är underhållande (fast ofta även de dåligt pålästa med tanke på all faktakomplettering som forummedlemmarna kommer med).

Mina åsikter är att skall ni ägna er åt att producera "eget" material så bör det vara färskt, väl underbyggt och något som faktiskt tillför ett mervärde. Att bara skapa artiklar som redan går att läsa om via länkar i relevanta trådar blir bara fel, anser att 99.se redan har världens bästa nyhetsrapportering kring nyheter tack vare sina forummedlemmar som snokar upp minsta lilla artikel skriven om Apple och dess produkter.

Hälsningar
En medlem som ledsnat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 11:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 11:44

Hej! Vi har mottagit din feedback här på redaktionen och tackar för denna. Det är många förändringar på gång nu samtidigt och det kan vara förvirrande och oklart vad som sker med 99(mac).se. Redaktionen har inte suttit på plats länge och visst finns det en inkörningsperiod för dem med, men vi skall absolut leverera "eget material" och kopiering sysslar vi inte med, däremot förekommer det säkert nyhetsförmedling av viktiga händelser som vi tycker är relevanta att skriva om. Självklart är man inte alltid först på en nyhet, dock försöker vi alltid få med mervärde om det går. Det är nu upp till oss att skapa detta mervärde och ligga i framkant i nyhetsrapportering bland annat så att du förhoppningsvis ser meningen med texterna som skrivs.

Får hoppas du håller koll på sajten och kan ta en titt efter att vi landat efter alla förändringar (bör vara klart vid årsskiftet) och att du hittar en fortsatt plats här på 99mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-03 22:43

Får hålla med, det är helt meningslöst att upprepa dessa "viktiga" nyheter då de redan presenteras på alla andra "riktiga" nyhetssidor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 23:11
Ursprungligen av zappee:

Får hålla med, det är helt meningslöst att upprepa dessa "viktiga" nyheter då de redan presenteras på alla andra "riktiga" nyhetssidor.

Ett förslag är att man inte läser dem om man inte tycker de tillför något, det är inte svårare än så. 99mac kommer att till stor del bli och vara en sajt med daglig nyhetsrapportering som hela tiden utvecklas. Feedbacken från trådskaparen är mottagen och något vi tar till oss.

Tråd låst.

1
Bevaka tråden